گزینه جذاب مهدی تاج برای تیم ملی از راه رسید

گزینه جذاب مهدی تاج برای تیم ملی از راه رسید

نظر مساعد مهدی تاج به گزینه های ایتالیایی برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران اخیراً شایعاتی مبنی بر حضور وینچنزو مونتلا در میان نامزدهای احتمالی نیمکت نشینی تیم ملی را به وجود آورده است. اگرچه تا چندی پیش نام گتوزو گزینه نزدیک تری به تیم ملی محسوب می شد و به نظر می رسد که خود او نیز به این همکاری علاقه مند بوده است، اما اخیراً برخی نام مونتلا را به عنوان یکی از گزینه های مد نظر تاج مطرح کرده اند که در نوع خود عجیب است. .

عجیب بودن مونتلا به این دلیل است که تیم این سرمربی 48 ساله ایتالیایی، تیم فوتبال ترکیه آدانا دمیرسپور، در حال حاضر تنها یک امتیاز با سهمیه اروپا فاصله دارد و مونتلا که از 2 سپتامبر هدایت این تیم را برعهده دارد. ، 2021 و 64 بازی نیمکت نشین است، حالا که وقت برداشت است چرا باید این تیم را به تیم ملی فوتبال ایران رها کند؟ با توجه به اینکه او در لیگ اروپا حضور دارد، به احتمال زیاد شانس بازگشت به عنوان مربی در سری آ را خواهد داشت تا تجربه مربیگری خود را در تیم هایی مانند میلان، سویا، سمپدوریا، فیورنتینا، کاتانیا و رم به یاد بیاورد.

از طرفی وینچنزو مونتلا تا 30 ژوئن 2023 (10 تیر 1402) با آدانا دمیر اسپور قرارداد دارد و مشخص است که حتی در صورت توافق با فدراسیون فوتبال ایران، می تواند به تیم ملی فوتبال ایران بپیوندد. پس از پایان فصل و پایان قراردادش. با این حساب تیم ملی اردیبهشت فیفادی بدون مربی خواهد بود و این موضوع با وعده های فدراسیون فوتبال در تناقض کامل است. بعید است فدراسیون فوتبال آنقدر برای جذب مربی خارجی باز باشد که چند ماهی منتظر مونتلا بماند.

تاج هم اکنون برای مخفی نگه داشتن انتخاب خود به هزار ترفند متوسل شده و در این شرایط چنین ریسکی به صلاح نیست. مونتلا هر چند از 22 بازی 10 برد، 9 تساوی و 3 باخت داشته و با 39 امتیاز از مربیانی با سابقه خوب بهره برده است. با این نتیجه او میانگین 1.77 بازی را برد.

نکته دیگری در پرونده مونتلا دریچه کوچکی برای پذیرش حضور او در ایران باز می کند. در دوران مربیگری، میانگین عمر مربیگری او در هر تیم 1.16 سال بوده است و شاید این بار عوامل یا عواملی هر چند بعید و دور از ذهن او را مجبور به پذیرش پیشنهاد تیم ملی ایران کند.

با تمام این اوصاف، برای یک مربی حرفه ای که مانند این مربی ایتالیایی دارای مدرک گواهینامه حرفه ای یوفا است و بدون شک هر تصمیمی را منطقی و حرفه ای می گیرد، تنها شانس صعود در لیگ اروپا وسوسه انگیزتر از نیمکت نشینی است. تیم ملی فوتبال ایران حالا چه اتفاقی می افتد، زمانی که آدانادمیراسپور بیش از یک شانس جزئی دارد. تیم اول جدول رده بندی لیگ ترکیه به لیگ قهرمانان اروپا و تیم های دوم و سوم به لیگ اروپا می روند و تیم مونتلا یک امتیاز با منطقه صعود فاصله دارد.

هرچند مهدی تاج در جدیدترین سمت خود باز هم ترجیح خود را برای انتخاب سرمربی داخلی اعلام کرده است، اما مذاکرات او با گزینه های خارجی مشخص است و در نهایت طبق اظهارات رسمی خود و سخنگوی فدراسیون فوتبال تا پایان هفته جاری به طور دقیق شنبه 29 اسفند تکلیف سرمربی تیم ملی فوتبال ایران را آتش می زنند.

دیدگاهتان را بنویسید