گزینه ناموفق خرید پرسپولیس بزرگ

گزینه ناموفق خرید پرسپولیس بزرگ

چند ماهی است که از علیرضا بیرانوند به عنوان یکی از خریدهای جدید باشگاه پرسپولیس برای فصل آینده نام برده می شود. دیروز اعلام شد که او با پرسپولیس به توافق رسیده و بعد از مرتضی پورعلی گنجی دومین خرید پرسپولیس در فصل آینده است. بازگشت بیرانوند به پرسپولیس خبر خوبی است چرا که این تیم در این فصل از گلزنی بسیار متضرر شده است و حالا با حضور بیرو در آستانه جام جهانی که قطعا انگیزه زیادی برای درخشش وجود دارد، هر دو. طرفین می توانند سود زیادی ببرند.

با وجود بازگشت بیرانوند به پرسپولیس، نمی توان شکست سنگین او در فوتبال اروپا را نادیده گرفت. مردی که در جدایی از پرسپولیس گفت که تنها 6 ماه طول کشید تا اروپا را فتح کند و به یکی از بزرگ ترین تیم های این قاره برود، تنها 6 ماه بعد اولین بازی خود را برای تیم نه چندان معروف آنتورپ انجام داد.نیمکت. تیم بلژیکی که امید زیادی به درخشش دروازه بان تیم ملی ایران داشت، یک معاون فرانسوی خرید و بیرانوند را روی نیمکت دوخت تا کار را برای علیرضا سخت کند. اتفاقاً در یک فصل بسیار کابوس‌وار، بیرانوند تنها 10 فرصت بازی در لیگ بلژیک داشت که در این مدت 11 بار دروازه او باز شد و در 4 بازی موفق شد کلین شیت کند (در یک بازی را بسته نگه داشت). . بیرانوند که همچنان اصرار داشت در فوتبال اروپا به کار خود ادامه دهد، با انتخاب جنجالی تری لیگ پرتغال را ترک کرد و این بار به تیمی بسیار ضعیفتر از آنتورپ یعنی بواویستا در پرتغال پیوست.

بیرانوند که فکر می کرد با پیوستن به این تیم ضعیف، فیکس شدنش را تضمین می کند، می خواست دوباره از فرصتی که به او داده شد نهایت استفاده را ببرد، اما به طرز عجیبی سناریویی مشابه آنچه در آنتورپ داشت را تجربه کرد. البته فیلمنامه تلخ تر بود زیرا در این باشگاه مسابقه را به یک دروازه بان 40 ساله واگذار کرد و بیشتر کار را از روی نیمکت و سکو دنبال کرد. آمار بیرانوند در لیگ پرتغال اصلا خوب نبود.

او 8 بار بازی کرد و 15 گل به ثمر رساند و تنها دو بار کلین شیت کرد. بیرو در مجموع 675 دقیقه در طول فصل بازی کرد که تقریباً 24 درصد از کل مسابقات در ترکیب اصلی بوواویستا است. ضمن اینکه ذخیره های مکرر او در این تیم پرتغالی زمانی حضور ثابت او در تیم ملی ایران را تهدید کرد و نیمکت نشین امیر عابدزاده شد. بیرانوند پس از جدایی از پرسپولیس به این باشگاه بازخواهد گشت که تنها 18 بار از مجموع بازی هایش در دو دوره قهرمانی اروپا به میدان رفته است. درست است که شرایط برای یک دروازه بان آسیایی در فوتبال اروپا بسیار سخت است اما بیرانوند با انتخاب های جنجالی که در این مدت انجام داد نتوانست انتظارات را برآورده کند.

زمانی که از پرسپولیس جدا شد یکی از بهترین دروازه بان های آسیا و بهترین دروازه بان ایران بود. بیرانوند به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شد اما رقابت را به رقیب قطری خود واگذار کرد. حالا در آستانه جام جهانی، بازگشت او به پرسپولیس می تواند نقطه شروع دیگری برای او باشد. بیرانوند در جام جهانی 2018 روسیه نیز در ترکیب اصلی تیم ملی ایران به میدان رفت و صحنه ماندگار مهار پنالتی کریستیانو رونالدو را رقم زد. او مدت ها مجبور بود در گفتگوهای مختلف درباره این صحنه صحبت کند. او حتی گفت که در بلژیک و پرتغال سوالات مختلفی در مورد کنترل این ضربه تنبیهی از او پرسیده شد.

دیدگاهتان را بنویسید