دستیابی ناموفق به اهداف توسعه تا شکست پروژه شهر اقماری


ساعت: 14:10
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878692

کارشناس حوزه عمران با اشاره به تحقق نیافتن اهداف توسعه در افق 1404 گفت: پروژه احداث شهرهای اقماری نیز متوقف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا صابری کارشناس مهندسی عمران در تشریح دستاوردهای ایران در مهندسی عمران در سال 1404 به تهران نیوز گفت: زیرساخت های عمران باید در چشم انداز 1404 همانطور که در برنامه چهارم پیش بینی شده جدی گرفته شود.

وی افزود: به عنوان مثال در استان خراسان جنوبی پیش بینی شده بود که تا پایان برنامه چهارم جاده های شهرهای همجوار مانند مشهد، زاهدان و یزد دو برابر شود و برنامه ششم رو به اتمام است و خیر. اقدام شده است.»

این کارشناس ساخت و ساز گفت: در ورامین نیز باید زیرساخت ها ایجاد می شد اما تاکنون هیچ فعالیتی در حوزه راه و ساختمان انجام نشده است.

صابری با بیان اینکه دولت های قبلی در حوزه راه و ساختمان موظف به اجرای برنامه ها بودند، ادامه داد: این برنامه ها به دلیل تخصیص نشدن اعتبار لازم برای این موضوع اجرا و اجرا نشد.

وی با بیان اینکه برنامه چهارم در حوزه عمرانی و راهسازی محقق نشده است، گفت: دولت ها در حوزه عمرانی ضعیف بودند و نتوانستند اهداف تعیین شده در افق 1404 را محقق کنند.

عضو سابق کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این شرایط با اجرای نشدن برنامه چهارم در حوزه ساخت و ساز و نقشه راه، اهداف چشم انداز 1404 به طور کامل محقق نمی شود، یادآور شد: درست است. اگر بخواهیم درصدی بگیریم 50 تا 60 درصد در این زمینه موفق بوده ایم و هنوز تا رسیدن به ایده آل فاصله داریم.

صابری در پاسخ به این سوال که آیا در سال 1404 به اهداف خود در حوزه راه روستایی رسیدیم؟ وی تصریح کرد: در حوزه راه روستایی به اهداف نزدیک شده ایم و در حوزه سدسازی نیز به دستاوردهایی رسیده ایم.

وی در زمینه شهرهای اقماری نیز تاکید کرد: به اهداف تعریف شده در این حوزه نرسیده ایم و نیاز به مطالعه و تلاش جدی برای تمرکز بر کاهش جمعیت شهرهای بزرگ و الحاق این جمعیت به شهرهای اقماری داریم.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید