گسترش خدمات بهداشتی و درمانی در لرستان. 30 پروژه به بهره برداری می رسد


ساعت: 08:50
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914133

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی استان:

فرهادی با بیان اینکه گسترش خدمات بهداشتی و درمانی در لرستان از مهمترین اهداف است، گفت: 30 پروژه تا پایان دهه فجر به بهره برداری می رسد و 80 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه ها هزینه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، گسترش و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی یکی از مهم ترین مولفه ها و اهدافی است که در دستور کار قرار دارد و هر ساله طرح های بهداشتی و درمانی به منظور ارائه هر چه بهتر این خدمات به مردم سطح شهرستان اجرا می شود.

افزایش تخت های بیمارستانی، نوسازی مراکز درمانی و بهداشتی، ایجاد خانه های بهداشت در روستاها و صدها خدمات دیگر در این زمینه امکان دریافت آسان این خدمات را برای مردم دورافتاده ترین نقاط فراهم می کند.

در حال حاضر بیش از 630 مرکز بهداشتی و درمانی و 933 مرکز بهداشتی و درمانی در استان لرستان در حال ارائه خدمات به شهروندان است که هر ساله تعدادی پروژه جدید و ضروری شناسایی می شود.

در همین راستا گفتگویی با علی فرهادی معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان انجام شد.


چه تعداد پروژه پزشکی و بهداشتی در حال اجراست؟

در حال حاضر 46 طرح بهداشتی در استان در حال اجراست که از این تعداد 3 طرح مربوط به بیمارستان های نیایش، رازی کوهدشت و گوهر دورود و مابقی طرح ها شامل خانه های بهداشت، خانه های بهداشت، خانه های بهداشت و اورژانس است. بودن
تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان برای این تعداد پروژه هزینه شده است که هر کدام توسعه متفاوتی دارند.


چند پروژه درمانی و بهداشتی تا پایان سال افتتاح می شود؟

30 پروژه در حال اجرا بین 70 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای دهه فجر به بهره برداری می رسند و این پروژه ها برای ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی افتتاح می شوند.

برای اجرای 30 پروژه مذکور بیش از 80 میلیون تومان اعتبار نیاز است که بخشی از آن از طریق وزارتخانه و بخشی از اعتبارات استانی برای تکمیل آنها تامین می شود.

علاوه بر این پروژه ها، پروژه های بهداشتی و درمانی نیز نیمه تمام و یا مورد نیاز استان است. 180 میلیارد تومان اجرا و تکمیل می شود که بخشی از آن توسط وزارتخانه و بخشی توسط استان تامین می شود.


چه تعداد پروژه ناتمام بهداشتی در استان وجود دارد؟

در استان با کمبود خانه بهداشت مواجه هستیم، البته تعدادی از خانه های بهداشت نیز تخریب شده و در این تفاهم نامه جدید در نظر گرفته شده است که 15 خانه بهداشت ساخته شود.

همچنین هفت مرکز بهداشتی جدید برای شهرهای ازنا، پلدختر، نورآباد و کوهدشت تعیین شده است تا با راه اندازی این مراکز خدمات درمانی و بهداشتی بیشتری به شهروندان ارائه شود.

تلاش برای تکمیل و راه اندازی پروژه های نیمه تمام در دستور کار قرار دارد و علاوه بر 30 پروژه ای که تا دهه فجر افتتاح می شود، 30 پروژه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد که در مجموع 30 پروژه نیمه تمام می شود. در روستا کار وجود دارد.


چه میزان اعتبار برای سه بیمارستان نیمه فعال در نظر گرفته شده است؟

برای بیمارستان نیایش که نیمه کاره است، وام قرض الحسنه در نظر گرفته شد، بنابراین 272 میلیارد تومان از طریق ماده 56 لحاظ شد، 60 میلیارد تومان از طریق وزارت بهداشت و 20 میلیارد تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه جذب کردیم. برآورد می شود در مجموع بالغ بر 110 میلیارد تومان با این میزان اعتبار جذب شد.

40 میلیارد تومان برای بیمارستان رازی کوهدشت و 20 میلیارد تومان برای بیمارستان گهر دورود در نظر گرفته شده است و تلاش می شود روند کار تسریع شود.


چند پزشک متخصص جدید در استان مشغول به کار هستند؟

همه ساله در نیمه دوم سال پزشکان متخصص به استان ها و شهرهای مختلف کشور اعزام می شوند که کمبود نیروی متخصص یکی از مهم ترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان است و تلاش می شود تا سالانه تعداد معینی متخصص در استان.

پیش بینی می شود امسال بیش از 70 پزشک متخصص به استان لرستان اعزام شوند و این پزشکان در مناطق مختلف و در شهرها و مراکز مورد نیاز فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید