گسترش روابط ایران و تاجیکستان نشانه وفاداری دو کشور به اشتراکات فرهنگی است.

ساعت: 18:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799831

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران پیامی ارسال کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران پیامی ارسال کرد.

متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

روابط رسمی جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران قدمتی 30 ساله دارد. جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که اولین کشوری است که تاجیکستان را به عنوان اولین دوست و برادر جمهوری تاجیکستان به رسمیت می شناسد.

اشتراکات فرهنگی دو کشور ریشه در اعماق تاریخ دارد و با نام هایی چون فردوسی و کمال خجندی و علی همدانی تثبیت شده است. امروز عزم روسای جمهور دو کشور آقایان آیت الله رئیسی و امام علی رحمان برای گسترش روابط همه جانبه نشان از وفاداری هر دو کشور به اشتراکات فرهنگی دارد. زبان شیرین فارسی مردمان دو کشور را با خردهای فراوانی آشنا کرده و نقطه تلاقی و پیوند عواطف و احساسات این دو ملت بزرگ است.

سی امین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک بین دو کشور را صمیمانه تبریک می گویم، آمادگی کامل کشورم را برای توسعه روابط فرهنگی و هنری و دست دادن با همکاران تاجیکم اعلام می کنم.

دوستان دور نیستن

اگر صد بار آب بشکند باز هم با هم آشنا هستند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید