گسترش روابط فرهنگی بوینورد با شهرهای تاجیکستان


ساعت: 13:37
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815457

شهردار بوینور با وزیر فرهنگ تاجیکستان دیدار کرد.

شهردار بوینورد گفت: مشترکات فرهنگی و تاریخی بین بوینورد و تاجیکستان وجود دارد که می توان از آنها در جهت ارتقای فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری با شهرهای تاجیکستان استفاده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرتراک، جواد حمیدی در ششمین همایش مجمع شهرداران آسیایی که 8 و 7 مارس در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، با زلفیا دولت زاده وزیر فرهنگ تاجیکستان دیدار کرد. در این دوره حاکمیت شهر بوینورد اعلام شد که در قالب خواهرخواندگی می توانیم روابط شهری بین بوینورد و دوشنبه یا یکی دیگر از شهرهای تاجیکستان را گسترش دهیم.

وی بیان کرد: حضور فرهنگی شهرداری بوینورد در قالب فرهنگسرا تجربه موفقی است که با همکاری و مساعدت با شهرداری دوشنبه در بسیاری از هنرهای فراموش شده یا کم رونق قابل ارتقا و آموزش است.

شهردار بجنورد ادامه داد: صنایع دستی در بجنورد به دلیل اقوام مختلف کرد، ترک، ترکمن، بلوچ تات و فارس و هنرهایی مانند قالی بافی و گلیم دوزی، سفره دوزی، سفره کردی، رنگرزی لباس، دوخت لباس بسیار متنوع است. و… و هنرهایی که در تاجیکستان از کیفیت استثنایی برخوردار هستند را می توان در قالب یک مرکز فرهنگی مشترک به شهروندان نشان داد و آموزش داد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه در خصوص گسترش همکاری ها در قالب یک موسسه فرهنگی، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های مشترک در حوزه علمی، فرهنگی، اجتماعی و 2 موضوع دیگر بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید