گلایه رانندگان و مسافران از نبود استراحتگاه در محور خراسان جنوبی/ وجود 14 مجتمع خدمات اجتماعی


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878372

گزارش گلایه رانندگان از کمبود امکانات در جاده های خراسان جنوبی؛

نبود تفرجگاه جاده ای مناسب بین استان های سیستان و بلوچستان به خراسان جنوبی مورد گلایه رانندگان و مسافران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاوارستان، سفرهای تابستانی با شروع فصل تابستان و تعطیلی مدارس آغاز شده است. خراسان رضوی و شهر مشهد یکی از مقاصد درصد قابل توجهی از مسافران تابستانی است و خراسان جنوبی مسیر دسترسی برخی استان ها به خراسان رضوی است.

استان سیستان و بلوچستان که در نزدیکی خراسان جنوبی قرار دارد مسافرانی که قصد عزیمت به خراسان رضوی را دارند باید از مسیر خراسان جنوبی عبور کنند.


بین جاده مناسب در محور بیرجند – زاهدان تفرجگاهی وجود نداشت

اما آنچه باعث نگرانی و نگرانی رانندگان و مسافرانی که از استان سیستان و بلوچستان عازم خراسان رضوی می شوند، نبود مکان مناسب برای استراحت بین استان سیستان و بلوچستان تا خراسان جنوبی است.

اقامتگاه های متعددی از بیرجند تا زاهدان در خراسان جنوبی پیش بینی شده است، اما از نبندان به زاهدان تفرجگاهی وجود ندارد و آن تفرجگاه های خراسان جنوبی مکان مناسبی برای سلامت و امنیت مسافران نیستند.

یکی دیگر از دغدغه های مسافران تابستانی عبوری از مرکز استان خراسان جنوبی و موضوعی که باید پیگیری شود، تامین اسکان موقت و کوتاه مدت چند ساعته در پارک های شهر بیرجند است.

به گفته برخی مسافران و شهروندان در محدوده پارک آزادی بیرجند مکانی برای اسکان موقت مسافران و رانندگان در نظر گرفته شده است اما این مکان فاقد امکانات رفاهی اولیه است.

هراشادی زاده یکی از رانندگان در حال تردد در مسیر بیجند – زاهدان در گفت و گو با خبرنگار حاورستان اظهار داشت: فاصله بیرجند تا زاهدان بیش از 400 کیلومتر است.

وی افزود: از بیرجند تا نبندان حداقل سه تفرجگاه در ابتدای سربیشه، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و شهر نبندان وجود دارد، اما بعد از نبندان تا زاهدان که حدود 280 کیلومتر فاصله دارد، هیچ تفرجگاهی وجود ندارد. .

راننده گفت: تفرجگاه های منطقه خراسان جنوبی مکان هایی نیستند که رانندگان و مسافران بتوانند با خیال راحت چند ساعتی در آن اقامت کنند و استراحت کنند.

هراشادی زاده گفت: من همیشه همراه خانواده با خودروی شخصی از بیرجند به زاهدان می روم و به دلیل مناسب نبودن هیچ وقت در تفرجگاه های این مسیر توقف و استراحت نکرده ام.

وی گفت: تفرجگاه های جاده بیرجند به زاهدان با تفرجگاه های جاده بیرجند به مشهد قابل مقایسه نیستند. در مسیر بیرجند به مشهد، تعداد اقامتگاه ها زیاد و از نظر بهداشتی، امنیتی، موقعیت مکانی و … بسیار مناسب است.

زنگوی یکی از رانندگان خط برون شهری و بیرجند – زاهدان نیز در گفت و گو با خاورستان گفت: بین بیرجند و زاهدان رفت و آمدی به این معنا وجود ندارد.

وی افزود: خراسان جنوبی حداقل چند تفرجگاه دارد اما از نبندان به بعد که وارد استان سیستان و بلوچستان می شویم که تقریباً 50 درصد مسیر را شامل نمی شود، هیچ تفرجگاهی وجود ندارد.

این راننده گفت: مسافرانی که قصد عزیمت به خراسان رضوی و عبور از استان خراسان جنوبی را دارند، چه با اتوبوس و چه خودرو، از نبود یا نبود تفرجگاه مناسب بین سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی گلایه دارند.

به منظور بررسی موضوع تفرجگاه های کنار جاده ای استان به ویژه بین استان سیستان و بلوچستان تا خراسان جنوبی و وجود مکانی برای استراحت چند ساعته در این شهرستان، با مسئولان مربوطه گفت و گو کردیم.


مرکز اورژانس شهرداری محل انسداد است نه مسافران

موسی میرزایی معاون شهردار بیرجند در گفت و گو با خبرنگار اورست گفت: تمامی پارک های بیرجند برای مسافرانی که از سطح شهر عبور می کنند و قصد استراحت چند ساعته در پارک ها را دارند آماده بهره برداری است.

وی افزود: مسافران می توانند با مراجعه به پارک های شهری از آب شرب، نمازخانه و فضای پارک استفاده کنند.

معاون شهردار بیجند درباره مرکز و مکانی که در پارک آزادی بیرجند وجود دارد گفت: این مرکز که ذکر شده مرکز اورژانس خدمات اجتماعی شهرداری بیجند است که برای افراد بی خانمان در نظر گرفته شده است.

میرزایی گفت: افرادی که همسر ندارند و مثلا کارتن خواب هستند، در جاده هستند، جایی برای اقامت و استراحت ندارند و مهمتر از همه پول ندارند، از این مرکز استفاده کنند و ظرفیت رایگان است. یعنی اگر یکی بیاید در خدمتش هستیم.

وی گفت: مرکز خدمات اجتماعی اورژانس شهرداری بیرجند به افراد دارای این شرایط خدمات ارائه می کند نه افرادی که در سفر هستند و قصد سفر و عبور از شهر بیرجند را دارند.

معاون شهردار بیجند گفت: مسافری که خودرو، پول و قصد سفر و عبور از شهر بیجند داشته باشد می تواند از پارک های سطح شهر استفاده کند ضمن اینکه پارک ها خدمات اولیه ای برای این مسافران دارد.

میرزایی افزود: مرکز اورژانس خدمات اجتماعی شهرداری بیریند برای افراد با شرایط ذکر شده اسکان و غذا دارد و به بهترین نحو از آنها خدمات رسانی می شود ضمن اینکه فرد می تواند به شرایط عادی بازگردد.

وی گفت: برای استفاده بی خانمان ها، بی خانمان ها و بی پولی از مرکز اورژانس شهرداری بیرجند محدودیت زمانی وجود ندارد و از طرفی این مرکز مادام العمر نیست، بلکه تا زمانی که برای مردم باشد. نیاز برآورده شده است، ما با شرایط، مدارک و مشخصات لازم در خدمت همه مردم اعم از ایرانی و اتباع هستیم.


در دسترس بودن 14 مجتمع برای خدمات اجتماعی

اسدلا جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار حاورستان از مجتمع های میانی استان در منطقه خراسان جنوبی در استان سیستان و بلوچستان گفت: در محور مورد نظر 14 مجتمع خدمات اجتماعی وجود دارد.

وی به مجتمع ها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مجتمع خدمات اجتماعی بعثت و مسجد ابوالفضل، مسجد امام خمینی (ره) نبندان، مجتمع خدمات اجتماعی بعد از سید علی، مجتمع خدمات اجتماعی امام رضا(ع) سربیشه، مجتمع خدمات اجتماعی محراب در مود، مجتمع خدمات اجتماعی ولیعصر(عج) خدمات مود، مسجد چهارده معصوم، مجتمع خدمات شهری ویژه کارکنان، مجتمع خدمات اجتماعی نرجس القراط، مسجد فاطمه زهرا، مجتمع خدمات اجتماعی امام رضا(ع) قاین، مجتمع خدمات اجتماعی دهشک، مجتمع خدمات اجتماعی خاوران خدمات قبل از خضری و مجتمع خدمات اجتماعی امام رضا (ع) خضری یکی از مجتمع های میانی است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: این مجتمع ها در حوزه خراسان جنوبی و بعد از استان بر عهده استان همجوار است. سیستان و بلوچستان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید