گلایه وزیر آموزش و پرورش از جریان مسموم رسانه ای


ساعت: 19:54
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1883000

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از جریان مسموم رسانه ای که بسیاری از کالاهای کشور را بی اثر کرده است، گفت: گاه دایره نفوذ این جریان مضر رسانه ای را پر می کنیم. هر وقت دیدگاه آموزشی خود را منتشر کردیم، آب از آب تکان نخورد و زمانی که با نقد درست و منطقی به سند 2030 حمله کردیم، حتی یک رسانه هم آن را پوشش نداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در مجمع مجاهدین حوزه معارف و تبیین با تبریک دهه امامت و ولایت گفت: ایران جامعه جوانی دارد که به دلیل تصمیمات و سیاست های غلط گذشته منسوخ شده است اما هنوز هم یک نیروی جوان خلاق در کشور است و کافی نیست. بر این اساس باید به سمت قدرت جوان حاکم رفت. غفلت از این وظیفه عمدتاً به خاطر خود تیم جوانان است که با عملکرد خود خود را تحمیل نکرد.

وی ادامه داد: گاهی از من می پرسند که وضعیت کشور چگونه است و من همیشه پاسخ داده ام که اگر افرادی مانند شهید باهنر داشته باشیم، اوضاع خوب است. شهید باهنر یک دکترین داشت. این در حالی است که بسیاری از افراد جامعه ما دکتری دارند اما دکتری ندارند.

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از جریان مسموم رسانه ای که بسیاری از هدایای کشور را بی اثر کرده است، تصریح کرد: گاهی دایره نفوذ این جریان مضر رسانه ای را پر می کنیم. بارها دیده ایم که خودمان موضوع خاصی را تحریف کرده ایم. هر وقت دیدگاه آموزشی خود را منتشر کردیم، آب از آب تکان نخورد و زمانی که با نقد درست و منطقی به سند 2030 حمله کردیم، حتی یک رسانه هم آن را پوشش نداد.

وی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود دو چرخ دنده عمده دارد. البته این امکانات هفت برکت و هفت توصیه هم دارد. این جوانی و نشاط جوانی است که این امکانات را به پیش می برد.

نوری گفت: ما همه جای این جامعه را نگاه می کنیم و می بینیم که جوانان کارهایی انجام داده اند. گام اول در موضوع تبیین گام دوم انقلاب علم و پژوهش است. بنابراین لازم است جوانان آموزش را جدی بگیرند و با تلاش و کوشش و انگیزه روی آن کار کنند.

وی تاکید کرد: حوزه کاری بسیار گسترده است; باید میدان حضور باز شود تا همه حضور داشته باشند. همه اقشار مختلف باید کار را به عهده بگیرند و شما باید صلاحیت را در واگذاری پرونده در موارد خاص و موارد جدی در اولویت قرار دهید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید ایمان را در قشر جوان حفظ و تقویت کنیم، تصریح کرد: باید اندیشه ها را تغییر دهیم. اگرچه سخت است، اما شما جوانان قادر به تغییر این افکار هستید.

و افزود: کار سخت است، از موانع دلسرد نشوید، اگر متوجه وزیر شما نشدم، ناامید نشوید، بلکه با زحمت و تلاش و برنامه ریزی صحیح و دقیق خود را تحمیل کنید. شما بر اساس اعتقادات خود معلم انتخاب می کنید. این باورها باعث شد که معلم شوید. من به عنوان یک معلم خوب می دانم که برای انتخاب معلم چقدر صبر لازم است.

نوری همچنین افزود: طرح ارتقای یارانه ها که مدت ها به تعویق افتاد و اقتصاد کشور به این عملیات اقتصادی نیاز داشت، سرانجام در دولت سیزدهم اجرایی شد و این در حالی است که دولت برای این عملیات سختی های زیادی متحمل شد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بودجه آموزش و پرورش در دولت سیزدهم برای اولین بار در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی از 9 درصد کل بودجه به 13 درصد کل بودجه رسید. مهم این است که این امر تنها با پیشنهاد، تاکید و پیگیری خود دولت میسر شد و کل مابه التفاوت 9 تا 13 درصد کل بودجه صرف مشکلات معیشتی معلمان، قانون رتبه بندی، تکمیلی شد. بیمه و غیره n.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید