گول نخورید؛ گروه ایرانی آسان نیست

گول نخورید؛  گروه ایرانی آسان نیست

غلامحسین پیرانی درباره هزینه هایی که باشگاه ها برای بازیکنان خرج می کنند، گفت: فوتبال ایران کاملاً در وضعیت نامناسبی قرار دارد، یک تیم 800 میلیارد تومان هزینه می کند اما یک تیم 80 میلیارد هزینه می کند. اگر این رویه ادامه پیدا کند مطمئن باشید تا 5 سال آینده همه باشگاه ها شکست خواهند خورد و باور کنید فوتبال ایران هم نابود خواهد شد.

وی افزود: اینکه یک بازیکن برای یک فصل قرارداد 20 تا 30 میلیاردی ببندد واقعا تکان دهنده است، قیمت فوتبالیست های ایرانی از خارجی ها بیشتر است. ضرب المثلی هست که می گوید؛ «وقتی فواره بلند شود، خراب می‌شود.» واقعاً تا کی باید این وضعیت وجود داشته باشد؟

وی ادامه داد: باشگاه‌های فوتبال کار ساخت و ساز را به کلی فراموش کرده‌اند، البته حق هم دارند چون کسی به فوتبال پایه اهمیت نمی‌دهد. نابود.

پیرانی همچنین به همگروهی ایران در جام جهانی 2022 قطر اشاره کرد و گفت: نباید گول این موضوع را بخوریم که گروه ایران آسان و راحت است. حریفان ما با ساختار قوی و بازی های تدارکاتی به میدان می آیند، ما به چند بازی مهم گرم کننده نیاز داریم تا بازیکنان مقابل تیم های بزرگ محک بزنند. اما با شرایطی که در تیم ملی شاهد آن هستیم جز 3 شکست انتظاری نداشته باشید.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که بهتر نیست سرمربی تیم ملی کشورمان را برای جام جهانی عوض کنیم، اظهار داشت: به نظر من کی روش بهترین گزینه برای تیم ملی است، او کار کرده است. تیم ملی چندین سال است که شناخت خوبی از فوتبال دارد، ایران حتی رقبایی هم دارد. اگر کی روش سرمربی تیم ملی بود، اردوها و مسابقات تدارکاتی تیم ملی منظم و دقیق برگزار می شد. باور کنید اگر کی روش سرمربی تیم ملی بود، فدراسیون کنترل نمی کرد که چه باید بکند و آنها حق انتخاب امروز و فردا را برای بازی تدارکاتی نداشتند. حتی به زور هم کاری کرد که فدراسیون به وعده هایش عمل کند. به نظر من هنوز برای انتقال روش به تیم ملی دیر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید