آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر/ گول سخنان زیبای دشمنان را نخورید


ساعت: 16:33
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1879984

امام جمعه ایلام گفت: آمریکا از شهریور 59 دارایی های ایران را مسدود کرده و از آن زمان تاکنون جنایت می کند در حالی که از حقوق بشر صحبت می کنند اما اقدامات آنها خلاف حقوق بشر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ایلام بیدار حجت الاسلام والمسلمین «الله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز (10 تیرماه) در خطبه های نماز جمعه امام خمینی (ره) وی در مسجد این شهر گفت: دهه اول ماه ذی الحجه از این ایام مبارک است و زیارت در این ایام یکی از بهترین روزهای بعد از ماه مبارک رمضان است و فرصتی برای بهره مندی از نعمت های الهی است. بخشش و رحمت

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به سالروز ازدواج درخشان و ملکوتی حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه زهرا (س) در اول ذی الحجه، گفت: ازدواج مبارکی که مایه عبرت و عبرت است. برای نسل جوان ما زندگی کاملا ساده و ابتدایی با حداقل هزینه و حداقل ملزومات زندگی مثال زدنی است که اگر جوانان ما در این شرایط سخت اقتصادی چنین ازدواجی را الگو انتخاب کنند بسیاری از مشکلاتی که گریبانگیر جامعه است به راحتی حل می شود. .

وی با بیان اینکه نهاد خانواده اساسی ترین و اولین نهادی است که در جامعه شکل می گیرد، بیان کرد: اگر پایه و اساس این نهاد بر تقوا و محوریت رسیدن زوج های جوان به رضای خدا باشد، طبیعتاً زندگی نیز شکل می گیرد. خوشایند، زندگی ازدواج ساده که مبتنی بر معنویت و تحقق فرمان خداوند باشد، مطمئناً زوج های جوان از آرامشی که در پرتو خداوند برای مردم حاصل می شود، بهره مند می شوند و بهترین لذت را از ازدواج و با هم بودن می برند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید ما برای شما همسرانی از جنس خودتان آفریدیم تا با آنها آرامش پیدا کنید و این از نشانه های خداوند است، گفت: اگر نگاه کنید. ازدواج نگرش خداپسندانه و رقابت طلبی است مهم نیست دیگران برای خودنمایی چه کنند، وقتی زندگی زوج های جوان وارد رقابت اقتصادی شود، سختی ها آشکار شود و معنویت به فراموشی سپرده شود و بسیاری از این ازدواج ها ادامه پیدا کند، قطعا آرامش برقرار نمی شود. نخواهد آورد

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: اگر سیره حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در جامعه الگو شود، منشأ خیر و برکت برای جوانان و یکی از نیازهای اساسی خواهد بود. جامعه ما این است که جوانان به خدا توکل کنند و با توجه به اینکه سن ازدواج بالا رفته است. از جوانان انتظار می رود که به این سنت الهی که روزی دهنده خداوند است عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلاتی که جامعه را تهدید می کند پیر شدن جامعه است، خاطرنشان کرد: تولد فرزندان تاثیر مثبتی بر زندگی مردم و زوج های جوان دارد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: مقام معظم رهبری تولد فرزندان و تشویق آنان را یکی از وظایف مهم و اساسی دانستند و تلاش برای افزایش نسل و نیروی کار کشور و خانواده یکی از وظایف مهم و اساسی است. ضروری ترین وظایف مسئولان و آحاد جامعه همه باید در این راستا تلاش کنند و انتظارات مقام معظم رهبری پویایی جامعه ماست تا به عنوان یک کار ارزشمند و به عنوان یک عبادت در سطح جامعه محقق شود.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به روز 19 تیرماه سالروز آزادسازی مهران به عنوان روزی خاطره انگیز برای مردم ایران و استان ایلام، گفت: 19 تیرماه سال 65 در این گرمای شدید بسیار سخت گذشت. برای مردم ما که دشمن مهران را فتح کرد و با تلاش رزمندگان ما مهران از چنگال دشمنان آزاد شد.

وی تصریح کرد: دشمن بعثی بسیار مانور می داد و مهران را گروگان گرفته بود و تصور نمی کرد با تجهیزات مدرنی که در اختیار دارد و برتری تسلیحات نظامی و پشتیبانی استکبار جهانی نتواند مهران را نگه دارد. او به ما کمک کرد و مهران آزاد شد و این درس عبرتی است برای مردم ما که خدا ما را در سخت ترین شرایط تنها نخواهد گذاشت و پیروز خواهیم شد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه درود بر روح پاک شهدایی که خون پاکشان منجر به آزادی مهران شد و شهدایی که با فداکاری خود آزادی مهران را تامین کردند، گفت: راه و هدفی که شهدا برای ما ترسیم کردند ادامه دارد و مردم ایران اسلامی قدردان قدرت هستند، ولی فقیه هستند.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: در 21 تیر 67 یکی از جنایات آمریکا علیه ملت ما اتفاق افتاد و یک کشتی آمریکایی یک هواپیمای مسافربری را هدف قرار داد و تعداد زیادی از مسافران ایرانی و غیر ایرانی شهید شدند و جای تاسف است که آمریکا این کار را کرد. نه تنها از این جنایت عذرخواهی نکرد، بلکه عامل جنایت را تشویق کرد.

وی با اشاره به اینکه روز 12 جولای برای آشکار شدن ماهیت حقوق بشر در آمریکا اعلام شد، گفت: کسانی که حقوق بشر را به سخره می گیرند چه جنایت هایی انجام می دهند که در عین حال که از حقوق بشر صحبت می کنند باعث جنایت شده است اما اقدامات آنها خلاف است. حقوق بشر.

امام جمعه ایلام گفت: اولین کشوری که در دنیا از سلاح هسته ای استفاده کرد آمریکایی ها بودند که علیه جاپات ها از آن استفاده کردند و امروز به ما می گویند می توانید به سمت سلاح هسته ای بروید و تحریم ها را زیاد می کنند چه جنایت هایی. در زندان ابوغریب عراق مرتکب شدند، اما رسانه هایی که در اختیار دارند حاضر به افشای ضعف ها و جنایات آنها نیستند و این جنایات مسکوت می ماند.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: حمایت هایی که از منافقین کردند و دستشان به خون 17 هزار نفر از ایران اسلامی آغشته است، از ایجاد داعش دریغ نکردند، آمریکا 62 کودتای موفق در دنیا داشته است، بنابراین دور، 28 آگوست 2018 که با کودتای دولت مصدق را سرنگون کرد و جنایتکارانی که قبل از انقلاب حق ما را گرفتند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که به نفع خودشان است، حقوق بشر را زیر پا می گذارند، افکار عمومی ملت ما را فریب تبلیغات فریبکارانه آنها، تحریم های ناجوانمردانه ای که علیه ما می کنند، حتی داروهای خاص که باعث مرگ بسیاری از بیماران می شود را نخورند. در کشور وابسته به این مواد مخدر، این جنایتکاران مدعی حمایت از حقوق بشر هستند.

امام جمعه ایلام یکی از جنایات آنها را کشته شدن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و اظهار داشت: حق وتوی آنها در سازمان ملل و شورای امنیت چه اهمیتی دارد؟ وظیفه ماست که دشمن را بشناسیم و با تبلیغات گسترده مخالفت کنیم.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید