آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است


ساعت: 13:51
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879557

امام جمعه موقت لنده گفت: امروز کسانی که خود از پیشگامان حقوق بشر در جهان هستند، جدی ترین جنایت ها و ناقضان حقوق بشر و انسانیت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سیدمحمود الهی نیا در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکا و گستردگی جنایات بیشمار آمریکا، اظهار داشت: امروز شاهد حضور نظامی در جهان و مشارکت مستقیم آمریکایی ها با ادعای حقوق بشر هستیم. “

امام جمعه موقت لند گفت: امروز جنایات آمریکا در جنگ ویتنام و کشتار هزاران انسان بی گناه و یتیم شدن بیش از 900 هزار کودک توسط فردی که خود را پیشگام حقوق بشر می داند جنایتی نابخشودنی است. “

وی افزود: امروز تنها کشوری در جهان که از بمب اتم استفاده کرده است، همین آمریکایی مدعی حفظ حقوق بشر است در حالی که مقام معظم رهبری می فرمایند که او بزرگترین ناقض حقوق بشر و حتی بشریت است.

الهی نیا نقش آشکار و مداخله آشکار آمریکا در عراق و ایجاد گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره و دیگر فرقه های گمراه در منطقه را یکی دیگر از جنایت های آمریکا در خاورمیانه دانست.

وی افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون آمریکا و حافظه استکبار جهانی همواره مدعی کشته شدن چهره های شاخص انقلاب، دانشمندان، فرماندهان نظامی و حتی مردم عادی در کشتار خیابانی منافقین بوده است. نقش آمریکایی.”

امام موقت لند روز جمعه گفت: ایجاد زندان های وحشتناک در عراق از جمله ابوغریب مصداق بارز جنایات حقوق بشری آمریکا در منطقه است که مردم بی دفاع و بی گناه عراق را به خاک و خون کشیده است.

وی افزود: حمایت مستقیم آمریکا از گروه های تروریستی و دخالت در انتخابات ایران و حتی سازماندهی مزدوران داخلی برای ایجاد شورش و تفرقه در کشور از جمله اغتشاشات سال 88 و حوادث آبان ماه نمونه بارز این موارد است. جنایات “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید