آمریکا؛ بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان


ساعت: 10:39
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879479

این کارشناس بین الملل تبعیض نژادی و تبعیض بین زن و مرد را از مصادیق بارز نقض حقوق بشر در آمریکا برشمرد و گفت: حقوق بشر آمریکایی بهانه ای برای تسلط بر نقاط ضعف است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد آرین مانش، کارشناس مسائل بین الملل به تهران نیوز می گوید: به نظر من واژه هایی مانند حقوق بشر، آزادی، عدالت، دموکراسی، نژادپرستی و امثال آن واژه هایی هستند که تعاریف زیادی از نیروها و ابرقدرت هایی مانند آمریکا دارند. ، در خدمت قدرت های بزرگ است و در مواقع لزوم تفسیر و وارونه ترجمه می شود.

وی افزود: آمریکا از واژه حقوق بشر برای تسلط بر کشورهای ضعیف تر استفاده کرده و از این ابزار علیه دولت ها و دولت های مستقل استفاده کرده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق بشر در آمریکا در مقایسه با بسیاری از کشورها در وضعیت بسیار اسفناکی مانند کشتار سیاهپوستان، اعتراض به سیاهپوستان یا غارت اموال آنها قرار دارد و از همه مهمتر مرتکب می شوند. قتل های زنجیره ای و همچنین عدم فروش اجناس به سیاه پوستان در برخی فروشگاه های آمریکایی.

وی افزود: در ایالات متحده، تعداد مرگ و میر مادران حدود 136 درصد افزایش یافته است، تعداد زنان زندانی در ایالات متحده در 30 سال گذشته 700 برابر شده است و در هر حوزه ما وضعیت حقوق بشر را بررسی می کنیم. ایالات متحده.” آرینمانس گفت، و این همان کشوری نیست که با مشکل حقوق بشر مواجه است، بلکه در مورد حقوق بشر در کشورهای دیگر صحبت می کند.

وی گفت: «او جنایات آمریکا در عراق و افغانستان در مبارزه با تروریسم را توجیه می کند، اما درباره خشونت در آمریکا چیزی نمی گوید. حقوق بشر در ایالات متحده عموماً عقب مانده است و سازمان هایی مانند دیده بان حقوق بشر چشمان خود را بر نقض حقوق بشر در ایالات متحده می بندند.

وی با توجه به وضعیت حقوق زنان در آمریکا گفت: در آمریکا به ازای هر دلاری که به مردان پرداخت می شود به زنان حدود 78 سنت پرداخت می شود و در آمریکا بین زن و مرد تبعیض وجود دارد. یا حتی بسیاری از زنان آمریکایی به محض باردار شدن از کار اخراج می شوند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید