آیا آمریکا ناقض اصلی حقوق بشر است؟


ساعت: 13:24
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881730

معاون سیاسی ولی فقیه و نماینده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادداشتی با تحلیلی به این سوال پاسخ می دهد که چرا آمریکا به عنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان نسبت به سایر کشورها معرفی می شود؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این روزها سوال مهمی مطرح می شود که آیا این درست است که اعلام کنیم آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است؟ برای پاسخ درست به این سوال باید رفتار و خلق و خوی آمریکا را با دیگر کشورها مقایسه کرد.

پس از بررسی ها متوجه شدیم که آمریکا در واقع بزرگترین ناقض حقوق بشر است. از آنجا که از نظر خلق و خوی دولت مستکبر، در نظر گرفتن هر نوع جنایتی برای نیل به مقاصد آن، حق مسلم و جایز است، اهل نیرنگ و باطل و ناقض قراردادها و تعهداتی است که دارد. به ایالت های دیگر

حتی بارها دیده‌ایم که بر اساس نظام سرمایه‌داری حاکم بر این کشور، آن دسته از شهروندانی که خارج از این نظام سرمایه‌داری و ثروت هستند و دارای نگرش‌ها و نگرش‌های متفاوتی هستند، تحت اتهام تروریسم و ​​گاه مانند فرقه داوودیان تحت فشار قرار می‌گیرند. آنها گفتگوهای شهروندان خود را کنترل می کند، نمونه های زیادی از این موارد در رسانه ها وجود دارد.

در سطح جهانی، حقوق بشر برای آمریکایی ها در درجه اول به ابزاری برای مداخله، سرنگونی دولت ها و اشغال کشورهای دیگر تبدیل شده است.

اساساً آنچه آمریکا در دهه‌های اخیر انجام داده است بی‌سابقه است. مانند بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، مداخله در جنگ هایی مانند کره، شروع جنگ در ویتنام و کشتارهای وحشتناکی که در آنجا انجام داد، حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی که کودکان را می کشد، اشغال افغانستان، پاناما، عراق و کشته شدن صدها نفر. هزاران نفر در آن کشورها که گروه های تروریستی مانند داعش را ایجاد می کنند و از آنها حمایت و تجهیز می کنند، موارد آشکار حقوق بشر آمریکایی است.

اما آمریکایی ها هم فهرستی از جنایات علیه ملت ایران دارند. پس از کودتای 28 مرداد، با غارت طولانی مدت منابع ایران، بر ایران مسلط شدند و با تحمیل اراده خود، ملت ایران را تحقیر و جلوی پیشرفت ملت ایران را گرفتند و حتی پس از انقلاب در همان ابتدا در مسیر براندازی حرکت می کنند، نقشه های بی شماری می کشند، حمله نظامی به ایران را در طبس طراحی می کنند، کودتای مهندسی می کنند، معتقد به تجزیه طلبی، ترور، بمب گذاری، حمایت از گروه های تروریستی، تحریک صدام برای حمله به ایران، تجهیز و کمک به صدام در استفاده از سلاح های شیمیایی و میکروبی در زمان جنگ، حمله به هواپیمای مسافربری ایران، تحریم های ظالمانه و به قول خودشان فلج کننده در آن سال ها و سنگ های بسیاری که بر سر راه پیشرفت ایران انداخته شد. که حتی در این راستا ترور دانشمندان هسته ای ایران در دستور کار قرار گرفته و از تروریست ها حمایت می شود.

با همه این تفاسیر، وقتی آمریکا را با دیگر دولت های قدرتمند مقایسه می کنیم، می بینیم که این کشور از نظر ظلم و ستم و نقض حقوق بشر در صدر قرار دارد. بنابراین نتیجه می گیریم که درست است که آمریکا را به عنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان معرفی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید