گول فایل سیاه سایت های همسریابی را نخورید!

ساعت: 14:49
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790625

یکی از راه های کلاهبرداران برای دستگیری افرادی که قصد ازدواج دارند، طراحی و فروش نرم افزارهای جعلی دوست یابی در فضای مجازی به خصوص پیام رسان تلگرام است که اطلاعات شخصی و مالی خریدار را به سرقت می برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ فقط کافی است کلمه ازدواج را در اینترنت جستجو کنید، هزاران عنوان و سایت مختلف در این زمینه پیدا خواهید کرد، اما در کنار ارائه این سایت ها خبر از کلاهبرداری های فراوان، سوء استفاده از احساسات و عواطف، باج گیری و … می رسد. مخصوص افراد کم تجربه ای است که واقعاً می خواهند تشکیل خانواده بدهند و زندگی آرامی داشته باشند و در دام سودجویان بیفتند و گاهی آبرو و مال خانوادگیشان در این راه از بین برود و نگاه بدبینانه ای به ازدواج و جنس مخالف پیدا کنند.

* بازی با احساسات دختران، جیب کلاهبرداران را پر می کند

ازدواج در اسلام امری مقدس است، تشکیل خانواده نیز در ذات انسان است.

اکنون که در عصر فناوری و ارتباطات هستیم، این امکانات به جای استفاده از این ابزار مفید، برای عده ای بازی و سرگرمی محسوب می شود و به این ترتیب به آبروی دیگران می روند و عده ای فقط خودشان را. پول کلان فقط پشت کامپیوتر، لپ تاپ یا تلفن همراه نشسته است.

با این حال، دختران جوان باید دانش و آگاهی خود را فراتر از فناوری فریبنده امروزی بگذارند و بدانند که اگر کسی واقعاً بخواهد تشکیل خانواده دهد و ازدواج کند، هرگز از طریق سیستم های سخت عصر ارتباطات به دنبال شوهر آینده نخواهد بود.

* ازدواج های مجازی، تبر خانواده محور

امروزه این ابزارهای جدید بی رحمانه بازی می کنند و به بازی با احساسات و عواطف انسان ها ادامه می دهند و افسوس که با هشدارها و تذکرات بی شماری به نسل جوان در این حوزه که فقط فضای جادویی نیست، از جمله اینستاگرام و تلگرام، به بازی می پردازند. و WhatsApp، بلکه سایت های دوستیابی نمی توانند شوهر آینده شما را انتخاب کنند. انتخاب همسر موضوع ساده و پیش پا افتاده ای نیست که همه در دنیای مجازی برای ازدواج و تشکیل خانواده، این امر مقدس و الهی، باید از عهده آن برآیند.

اما افسوس که با درخواست‌ها و هشدارها، سایت‌های همسریابی همچنان قربانی قربانیانی می‌شوند که علاوه بر خسارات مالی، آسیب‌های روحی زیادی نیز متحمل شده‌اند و باید تحت درمان قرار گیرند، راهی که بسیاری از این قربانیان ممکن است به این درمان‌ها اعتقاد داشته باشند. نمی دانند و جان و آبروی خود را از دست رفته می دانند.

داستان دخترانی که فریب اینگونه سایت ها را خورده اند غم انگیز است، دخترانی پاک که تنها انگیزه آنها یافتن دوستی برای زندگی آرام است.

یکی از راه های کلاهبرداران برای دستگیری افرادی که قصد ازدواج دارند، طراحی و فروش نرم افزارهای جعلی دوست یابی در فضای مجازی به خصوص پیام رسان تلگرام است که اطلاعات شخصی و مالی خریدار را به سرقت می برد.

* از سایت های جعلی خودداری کنید

سایت ها و نرم افزارهای ازدواج مدت هاست که مورد توجه برخی از کاربران بوده و همین امر باعث سوء استفاده از جرایم اینترنتی و طراحی سایت ها و نرم افزارهای جعلی ازدواج شده است. رویکرد مجرمان به طراحی سایت و نرم افزار ازدواج به سه صورت انجام می شود.

در نوع دوم، کاربر هنگام خرید خدمات برنامه برای پرداخت به درگاه اینترنتی جعلی یا فیشینگ هدایت می‌شود و پس از وارد کردن اطلاعات بانکی شامل شماره کارت، رمز دوم پویا، برداشت‌های غیرمجاز از اینترنت را انجام می‌دهد. در نهایت مجرمان سایبری پس از دریافت تصاویر و اطلاعات شخصی و شخصی قربانیان، تهدید به افشا و انتشار تصاویر خود کرده و موضوع اخاذی و سایر سوء استفاده ها را مطرح می کنند.

گاهی مجرمان سایبری به صورت گروهی در این زمینه فعالیت می کنند، قربانیان این گونه سایت ها بیشتر زنان هستند، اما کمتر دیده شده که برخی از مردان نیز در چنین سایت هایی گرفتار شده باشند.

توصیه پلیس

پلیس فتا همواره به جوانان توصیه می کند: در فضای مجازی به افراد غریبه اعتماد نکنند، با ثبت اطلاعات غیرواقعی و شماره شناسایی به راحتی می توان پروفایل مجازی ایجاد کرد.

اکثر وب سایت ها یا کانال های دوستیابی در قالب یک جامعه مجازی تنها با هدف درآمدزایی ایجاد می شوند و برخی از مدیران در خارج از کشور مستقر هستند.

پرونده های زیادی در خصوص کلاهبرداری، اخاذی، کلاهبرداری و سایر تخلفات در سایت ها و کانال های همسریابی در پلیس فتا استان تشکیل شده است.

نامزدی یا ازدواج از طریق این پلتفرم ها اغلب با شکست مواجه می شود زیرا افراد به یکدیگر برچسب هایی نسبت می دهند که منجر به عدم اعتماد بین طرفین برای ایجاد یک زندگی قوی و محترمانه می شود.

برخی از مردان با نیت های نادرست مانند قرار ملاقات یا حتی اخاذی به این وب سایت ها مراجعه می کنند که با گمراه کردن زنان به زندگی اجتماعی آنها آسیب جدی وارد می کند.

قبل از شروع یک رابطه عاطفی و رسمی به منظور انتخاب همسر، حتما از جلسات حضوری و آنلاین مشاوران ازدواج خبره استفاده کنید.

متأسفانه هنگام رسیدگی به تعداد محدودی از پرونده ها متوجه می شود که شاکی عمداً فردی را برای انتقام گرفتن و متهم می کند.

همیشه از فروشگاه های معتبر دارای مجوز از سامانه اتحادیه مربوطه و داشتن نماد اعتماد الکترونیکی (نماد الکترونیکی) خرید اینترنتی داشته باشید و قبل از پرداخت از اصالت فروشنده یا درگاه پرداخت بانکی اطمینان حاصل کنید.

*هیچ چیزی از رصد پلیس فتا دور نیست

هیچ سایتی تحت عنوان Matchmaking مجوز ندارد، تاکنون هیچ مجوز رسمی و قانونی برای فعالیت این گونه سایت ها و کانال ها صادر نشده است، بنابراین هیچ سایتی نباید با سوء استفاده از عواطف و احساسات یکی از مشتریان در این زمینه فعالیت کند. آسیب های زندگی در این گونه مناطق و همچنین شاهد کلاهبرداری های مالی از سوی افراد سودجو و فرصت طلب هستیم و برخی افراد فرصت طلب تحت آن نام و نشانی مرتکب اعمال مجرمانه ای از جمله کلاهبرداری، کلاهبرداری و … می شوند که به مال، حیثیت و آبروی قربانیان آسیب وارد می کند. این منطقه را می بیند و قربانی می شود.

همانطور که گفته شد پرونده های زیادی در این زمینه در پلیس فتا استان های مختلف تشکیل شده است و سایت های همسریابی نیز به دلیل ناآگاهی جوانان و بعضا حرف و حدیث های دیگران قربانی چنین سایت هایی شده اند.

نکته مهم مشارکت دیگران در سرنوشت و ازدواج جوانان به ویژه دختران جوان در این فرهنگ غلط است که بیشترین آسیب را می بینند و گاهی تحت فشار دوستان و همسایه ها به چنین سایت هایی مراجعه می کنند در حالی که خودشان واقعا می دانند که عضویت در این سایت ها پایان خوبی ندارد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید