کلاهبرداری 100 میلیونی تحت عنوان سایت همسریابی جعلی


ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889493

قاسمی گفت: پرونده کلاهبرداری 100 میلیون ریالی تحت عنوان راه اندازی سایت همسریابی جعلی کشف شد که در این رابطه متهم دستگیر و وجوه کلاهبرداری به حساب شاکی بازگردانده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر؛ مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتا استان بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: مرد جوانی با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد که برای انتخاب گزینه مناسب برای همسر آینده خود به یک سایت همسریابی مراجعه کرده و پس از دریافت مشخصات و عکس به یک خانم مراجعه کرده است. به عنوان پیشنهاد ازدواج و برای کسب اطلاعات بیشتر، مدیر سایت مرا به لینک درگاه عضویت پرایم بانک اینترنتی راهنمایی کرد.

وی ادامه داد: پس از پرداخت حق عضویت، افراد به محض کلیک بر روی لینک دریافتی و وارد کردن مشخصات حساب، متوجه می شوند که به جای حق عضویت 100 هزار تومان، مبلغ 100 میلیون ریال از حساب برداشت شده است و مدیر سایت دیگر مسئولیتی ندارد. مردم اینجا از قربانی کلاهبرداری خبر داشتند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با بررسی های ویژه کارشناسان پلیس فتای استان مشخص شد که مدیر سایت از شماره حساب اجاره ای استفاده می کرده که در مراحل بعدی هویت دارنده کارت و حساب بانکی نیز بوده است. به عنوان سازنده و مجری سایت که در یکی از استان های شناسایی شده به عنوان مرکز کشور زندگی می کند.

قاسمی افزود: در اقدامات بعدی، سرمایه از دست رفته شاکی با هماهنگی مقام قضایی به حساب شاکی بازگردانده شد و با همکاری پلیس فتا استان مربوطه، محل مدیر سایت جعلی مشخص و محاسبه شد. وی در عملیاتی دستگیر و پس از اعتراف به جرم ارتکابی تحویل مراجع ذیصلاح قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به نداشتن مجوز قانونی فعالیت این سایت همسریابی گفت: متهم با هدف کلاهبرداری اقدام به ایجاد چنین سایت هایی کرده و اقدامات مجرمانه خود را از این طریق طراحی کرده است.

وی بیان کرد: در مواردی نیز فرد کلاهبردار پس از دریافت حق عضویت از ادامه ارتباط با مال گمشده خودداری کرده و یا مانند نمونه فعلی با ارسال لینک به یک وب سایت جعلی، اطلاعات حساب کاربری کاربر را فیش کرده و حساب کاربری وی را سرقت کرده است. تعادل، آنها می گیرند.

قاسمی تاکید کرد: حساب ها و کارت های بانکی برای پوشش فعالیت های مجرمانه توسط کلاهبرداران اجاره داده می شود و مسئولیت و عواقب قانونی کلیه معاملات و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت بانکی هر شخص صورت می گیرد به عهده صاحب آن حساب و وی می باشد. مطالبه. استخدام او در هیچ مرجع قضایی و پلیسی قابل قبول نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید