تقلب در رسید جعلی / سه میلیارد ریال کلاهبرداری


ساعت: 16:54
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1900003

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا تهران اظهار داشت که قصد دارد لوازم خانگی خود را در سایت های خرید و فروش دست دوم بفروشد که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: شهروندی با مراجعه به پلیس فتا تهران اظهار داشت که قصد دارد لوازم خانگی خود را در سایت های خرید و فروش دست دوم بفروشد و فریب خورده است.

این افسر پلیس اظهار داشت: شاکیه همچنین گفت یکی از لوازم خانگی خود را به قیمت 10 میلیون تومان تبلیغ کردم و پس از دقایقی فردی خوش برخورد با من تماس گرفت و پس از توافق اولیه و گرفتن آدرس به درب منزل ما آمد و سپس . از توافق نهایی شماره کارت بانکی ام را گرفت و پس از اعلام مشخصات و نشان دادن رسید پرداخت مبلغ مورد نظر در تلفن همراه، لوازم منزل مرا با خود برد و پس از بررسی حساب بانکی ام متوجه شدم. در مورد تقلب

وی افزود: تعدادی دیگر از شهروندان نیز در خصوص سرقت لوازم خانگی به پلیس آگاهی گزارش داده اند که از شرح شکایت آنها مشخص می شود که متهم مشترک همه این افراد است و تمامی مشکلات پرونده بدون ضمانت کشف شده است. که وجهی را به حساب خود واریز خواهند کرد و تنها با مشاهده جزئیات، بر روی صفحه نمایش تلفن همراه متهم و نرم افزار ساخت فیش های جعلی اقدام به تحویل کالا به مجرم می کردند که در نهایت کلاهبرداری انجام می شد. .

سرهنگ گودرزی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و پس از بررسی های گسترده و همه جانبه ردپای مجرم را شناسایی و پس از تشریفات قضایی این کلاهبردار در حالی که مشغول کلاهبرداری از یک شهروند دیگر بود دستگیر شد. دستگیر و تحویل پلیس فتا شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این جنایتکار پس از مراجعه به پلیس فتا پایتخت و مشکوک شدن پرونده به جرم خود اعتراف کرد و اظهار داشت که پس از جلب اعتماد فروشنده و وارد کردن شماره کارت در اپلیکیشن موبایل بانک اصلی، به جرم خود اعتراف کرد. جزئیات شاکی را دریافت کرد. می آوردم و با ورود به اپلیکیشن فیش جعلی و وارد کردن اطلاعات وی، رسید واریزی جعلی را به دست فروشان نشان می دادم و به بهانه هایی مانند از کار افتادن سامانه پیامکی بانک ها، سریع محل را ترک می کردم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه متهم این پرونده در مجموع سه میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، توصیه کرد: لازم است مردم ابتدا حساب بانکی خود را بررسی کنند تا از واریز وجه به حسابشان اطمینان حاصل کنند سپس کالا را تحویل دهید.به خریدار بدهید و در صورت اطلاع از فعالیت مجرمانه در فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید