یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات امضا شد

سرویس اطلاع رسانی نخست وزیر عراق از امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات در زمینه ترانزیت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج


به گزارش خبرگزاری عراق (WAA) دفتر «محمد شیعه السودانی» گزارش داد که با حضور رجب طیب اردوغان نخست وزیر عراق و رئیس جمهور عراق بوقلمونیادداشت تفاهم چهارجانبه عراق و ترکیه امارات و قطر امضا شد.

هدف از این یادداشت تفاهم که با حضور هیئت ترکیه و مقامات عراقی امضا شد، همکاری مشترک در خصوص پروژه راهبردی «مسیر توسعه» است.

این یادداشت تفاهم به امضای رزاق محبس وزیر حمل و نقل عراق، عبدالقادر اورال اوغلو وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه، جاسم بن سیف السلیتی وزیر حمل و نقل قطر و سهیل محمد المزروعی وزیر نیرو رسید. و زیرساخت های امارات.

این یادداشت تفاهم تضمین می کند که امضا کنندگان چارچوب های لازم برای اجرای پروژه را تعریف می کنند.

در بیانیه سرویس اطلاع رسانی سودان آمده است که پروژه توسعه راه به رشد اقتصادی، تقویت همکاری های منطقه ای و بین المللی و تلاش برای دستیابی به اقتصاد پایدار بین شرق و غرب کمک می کند و علاوه بر آن به افزایش تجارت بین المللی و افزایش تجارت بین المللی منجر می شود. تسهیل حمل و نقل و تجارت

لازم به ذکر است که ریاست جمهوری عراق نیز در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که عبداللطیف جمال راشی رئیس جمهور این کشور روز دوشنبه در کاخ بغداد میزبان اردوغان بود.

در این دیدار دو طرف در مورد پرونده های مختلف دو کشور به ویژه پرونده آب و پروژه توسعه راه بحث و تبادل نظر کردند.

سفر اردوغان به بغداد برای اولین بار از سال 2011 و پس از 13 سال انجام شد.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها