یادگاری از دوران باستان / مرمت کامل قرآن تاریخی «نگال» به پایان رسید


ساعت: 09:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۶
کد خبر: 1816183

به ندرت پیش می آید که کردی وقتی از جاذبه های گردشگری کردستان پرسیده می شود روستای نوگل را از دست بدهد و نگوید روستایی در 65 کیلومتری سنندج است که ارزش دیدن را دارد و نه تنها قرآن تاریخی بلکه آب و هوای رویایی آن را نیز دارد. طبیعت بکر است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، محال است که یک کرد از دیدنی های استان کردستان حرف بزند و از منفی بافی و مهمان نوازی مردمش حرف بزند. از آنجایی که هوای دره همیشه خنک است و درخت داشتن کافی است، زمین آن برای آفتاب سوزان و خشکسالی غریب است و مردم همیشه منتظر هستند تا مسافری نزدیک شود تا به آنها احوالپرسی کند و احوالشان را بپرسد و دعوت کند. آنها با آنها باشند یک فنجان چای بنوشید یا قرآنشان را ببینید یا افسانه یافتن قرآنشان را بشنوید که چگونه سال ها پیش، چوپانی که گوسفندانش را به چرا می برد، گلی عجیب و زیبا دید که او را وسوسه کرد تا آن را بچیند.

انگلیسی ها می گویند وقتی چوپان گل را از زمین بیرون کشید، جعبه ای زیر گل ظاهر شد. جعبه را باز کرد و داخل همان قرآن را دید که امروز مهمترین جاذبه گردشگری نگل است.


9c3f43d7 d2e1 493c a02d 4a3aab356de6 خبر خاکستری

تمایل مردم در سراسر جهان برای سفر به شهرهای مختلف در دهه های اخیر به شدت افزایش یافته است. در حالی که بسیاری از مردم برای کسب و کار یا برای شرکت در گردهمایی ها و کنفرانس های مختلف سفر می کنند، بسیاری دیگر در اوقات فراغت خود برای سرگرمی سفر می کنند تا با فرهنگ های مختلف آشنا شوند و علایق خود را توسعه دهند و دنبال کنند. اما دقیقاً چه عناصر خاصی یک شهر را برای گردشگران جذاب می کند؟ باید بدانیم که گردشگری عنصر بزرگ دنیای مدرن است و این صنعت به عنوان بزرگترین و متنوع ترین صنعت در جهان شناخته می شود.

در کشور ما در میان انواع گردشگری، گردشگری روستایی یکی از صنایع مهم در صنعت گردشگری است که در محافل مختلف بحث و جدل فراوانی بر آن وارد شده است. گردشگری روستایی یکی از فرصت هایی است که می تواند علاوه بر مزایای اقتصادی، زمینه های اجتماعی، فرهنگی و محیطی را نیز در بر گیرد.


7ce41f47 6ba2 4037 980b e6c1822fc08a خبر خاکستری

شناخت و بررسی اثرات گردشگری و مدیریت آن در مناطق روستایی نقش موثری در توسعه پایدار گردشگری و همچنین در پایداری جوامع محلی خواهد داشت. از این رو اکنون که توسعه گردشگری روستایی تا حدودی در دستور کار برنامه های توسعه کشور قرار گرفته است، تقویت مبانی و آشنایی با تجربیات جهانی ضروری است و در روند توسعه موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید