پایان مرمت تانک تاریخی اکبرآباد رشتخوار


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890113

مسئول میراث گردشگری رشتخوار اعلام کرد؛

غیاب گفت: مرمت و ساماندهی مخزن تاریخی اکبر آباد رشتخوار با مرمت راه پله ورودی، نصب پنجره روی مخزن، آجرکاری محوطه مخزن و پاشیر و نصب کتیبه دروازه ورودی به پایان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاظم غیاب نماینده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رشتخوار در گفتگو با صبح توس؛ وی گفت: در این مرمت و بازسازی، آواربرداری و حذف نخاله از مخزن، پاشیر و راه پله، مرمت راه پله ورودی، نصب پنجره روی مخزن، آجرکاری مخزن و محوطه پاشیر انجام شد. و نصب کتیبه در ورودی سد اکبرآباد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مرحله اول مرمت و ساماندهی مخزن تاریخی اکبرآباد حدود سه ماه دیگر انجام شد و در تلاش هستیم تا اعتبار لازم برای مرحله دوم مرمت و ساماندهی کامل مخزن از جمله مقاوم سازی را تامین کنیم. از دروازه ورودی و سقف آب انبار و روشنایی آب انبار.

نماینده میراث، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رشتخوار گفت: رسیدگی و ساماندهی میراث فرهنگی روستای اکبرآباد از جمله برنامه هایی است که در دستور کار این اداره قرار دارد.

زاید با بیان اینکه روستای تاریخی اکبر آباد در 16 کیلومتری جاده اصلی رشتوار به حف قرار دارد، افزود: آب انبار اکبر آباد در جنوب غربی این روستا قرار دارد و این سازه آبی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 2004. .به شماره 13862.

وی ادامه داد: بر اساس کتیبه روی دروازه ورودی، ساخت این مخزن در سال 1322 به دستور ذوالفقار خان کرایی و با تلاش فرزندش محمد حسین خان کرایی در دوره قاجار به پایان رسید.

روستای تاریخی اکبرآباد رشتخوار دارای آثار تاریخی متعددی است که مشهورترین آن شهر تاریخی جیزد با قدمتی بیش از 700 سال است که در زلزله بزرگ این شهر تاریخی ویران شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید