یاد و خاطره رهبر انقلاب برای جوانان نخبه / بیمه و مالیات دو چالش قابل حل اقتصاد دانش بنیان است


ساعت: 11:47
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1816906

کارشناسان اقتصادی و مسئولان استانی معتقدند شرکت های دانش بنیان یکی از پیشرانان اقتصاد بدون نفت هستند که می توانند زمینه اشتغال و توسعه استان را فراهم کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش گلستان ما ؛ این قرن به پایان رسید، قرنی که برای ایرانیان به بدترین شکل ممکن آغاز شد، به آسان ترین شکل ممکن ادامه یافت و مردانه ترین شکل ممکن به پایان رسید.

ایران که با تحقیر جنگ‌ها و قحطی‌های جهانی در سال 1300 کار خود را آغاز کرد و با تئوری جمهوری اسلامی به نیمه راه رسید، گفت‌وگوی تازه‌ای در جهان ایجاد کرد و قرن را به‌گونه‌ای به پایان رساند که در راس قدرت قرار دارد.

هیچ ایرانی یا غیرایرانی که در صد سال گذشته ماشین زمان سوار شده و تا 1400 سفر داشته باشد، نمی تواند باور کند که در پایان این قرن کشوری که روزگاری مردمان آن با الاغ گندمی تماشای خارجی ها می کردند، اکنون به جایی رسیده است که طبق آمار رسمی شرکت های دانش بنیان متعلق به جوانان وی تاکنون 300 هزار شغل ایجاد کرده و 12 هزار میلیارد تن فولاد فروخته اند.

استارت‌آپ‌هایی که ۷۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان را تشکیل می‌دهند، توانسته‌اند اهالی بهار امسال را متقاعد کنند که تا پایان قرن نوید بهاری دلپذیر را در اقتصاد دانش‌بنیان بدهند.

قانون دانش بنیان که به گفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مجلس یازدهم تصویب شد، یکی از آثار ماندگاری است که در آینده باقی خواهد ماند و ثمره آن در سال های آینده بیش از پیش نمایان خواهد شد. برای رسیدن به قله های بلندتر در منطقه.

با نگاهی به نام یک دهه اخیر که یکی از راهبردهای رهبر معظم انقلاب برای کمک به دولت در راه آهن است، می توان این پیام را دریافت کرد که مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری اقتصاد و بومی سازی است. علم در کشور

سال 1401 نیز از قاعده نامگذاری مستثنی نبود، سالی که به عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال زایی مزین شد و نشان از نگاه ویژه به جوانان و اعتماد به علم اشتغال زایی داشت.

با توجه به اینکه شرکت های نوآور جمعیت اصلی دانش بنیان ها را تشکیل می دهند و گالری ایران با توجه به شرایط جغرافیایی خود یکی از شش کارخانه نوآور کشور را در اختیار دارد، می تواند نقش اساسی در اجرای شعار سال داشته باشد.


5c9448ac 47ad 4424 b0ca c9d6831a7527 خبر خاکستری


دانستن مبانی مهم ترین رکن ارزش آفرینی است

سید محمد دهنوی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما در خصوص نقش شرکت های دانش بنیان در اقتصاد و تولید، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی استان گلستان خام فروشی است و یکی از راه حل ها ایجاد آن است. مجموعه های مبتنی بر دانش همراه با مجموعه هایی برای تولید مواد اولیه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال بخشداری ما تنها تولید کننده ید در کشور است اما متاسفانه در سال های اخیر این محصول را خام می فروشیم و 170 محصول از ید تهیه می شود.

وی با اشاره به اینکه کار شرکت های دانش بنیان فرآوری محصول است، افزود: اگر بتوانیم برای محصول ارزش آفرینی کنیم، می توانیم زنجیره تولید را در منطقه ایجاد کنیم.

دهنوی با اشاره به لزوم ایجاد فضای دانش بنیان و نوآوری در زنجیره تولید خاطرنشان کرد: دانش بنیان یکی از حوزه هایی است که به تولید کمک می کند، بنابراین می توان بستر حضور صنایع تبدیلی و بازیافت مواد اولیه را از طریق ایجاد کرد. دانش شرکت های مبتنی بر ظرفیت در گلستان خوب ایجاد می کنند.


406caede f486 46ae 8979 ac44455cd4fe خبر خاکستری


آشنایی با مبانی ترویج اقتصاد بدون نفت

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در گفت و گو با گلستان ما نیز اذعان داشت: یکی از مهمترین مسائل پیش روی کشور بحث اقتصاد و اشتغال است که تولید در آن بسیار مهم است.

رمضانعلی سنگدوینی گفت: وقتی اشتغال ایجاد شود اقتصاد خانواده رونق می گیرد و این موضوع آثار اجتماعی را به دنبال دارد و کشور را به جلو می برد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان در همه زمینه ها موفق بوده اند، افزود: در هر کجای کشور با مشکل مواجه هستیم جوانان و استارت آپ ها توانسته اند از مسیرهای سخت ایران عبور کنند و حمایت این شرکت ها کمک کننده است. تولید و اشتغال».

سنگدوینی شرکت های دانش بنیان را یکی از موتورهای محرک اقتصاد بدون نفت عنوان کرد و گفت: اگر دولت بخواهد به سمت اقتصاد پایدار و غیرنفتی حرکت کند باید بر اقتصاد دانش بنیان تمرکز کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان نیز با توجه به تخصصی شدن شرکت ها بر اساس دانش در مسیر تولید، راهکارها و چالش های پیش روی این شرکت ها در سال جاری را ارائه کرد:
یکی از راه های توسعه کشور، توسعه اقتصاد دانش بنیان است.


dc3649a7 8596 449b aa6c ee67a4ecc369 خبر خاکستری

محمدرضایی با اشاره به تصویب قانون جهش دانش بنیان در تولید که مشکلات زیادی را برای شرکت های دانش بنیان آشکار کرده است، گفت: اقتصادی بودن خروجی دانشگاه بسیار مهم است. اقتصاد دانش بنیان. ما می توانیم کمک ویژه ای به خودکفایی و گرانی ارز داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه های گلستان و در رشته های مختلف فرصت های زیادی داریم که در صورت نگهداری صحیح می توان از فرار مغزها جلوگیری کرد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان معافیت های مالیاتی و مشکلات بیمه ای را دو چالش قابل حل پیش روی شرکت های دانش بنیان دانست و گفت: اعمال معافیت های مالیاتی برای تشویق جوانان به درآمدزایی و تسهیل تامین اجتماعی می تواند دو مشکل باشد. با تصویب قوانین خاص چالش های پیش روی شرکت ها را از بین ببرید.

رضایی گفت: فعالان شرکت دانش بنیان جوانان هستند و در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به حضور جوانان اشاره شده است، بنابراین لازم است همه دستگاه‌ها برای تشویق سرمایه‌گذاران به نوآوری و تسهیل در صدور مجوز ورود کنند. افراد و پایان نامه ها «به یک محصول تولیدی تبدیل شوید.

وی گفت: یکی از رسالت های صندوق پژوهش و فناوری حمایت از شرکت های دانش بنیان است و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی به تجاری سازی و ورود شرکت های دانش بنیان به بازار کمک می کنیم.

دانش؛ مهمترین ویژگی توسعه
مهم ترین ویژگی که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته بحث جهش اقتصادی بدون تکیه بر کشورهای خارجی است، موضوعی که در صورت تحقق آن، ایران نیز مانند سایر حوزه ها می تواند به قطبی در عرصه اقتصادی تبدیل شود.

کشورهای توسعه یافته نیز در دهه های اخیر به لطف بومی سازی علم، ترکیب علم و صنعت، علاوه بر دسترسی به علوم نوآورانه، به منافع اقتصادی بزرگی دست یافته اند و نامی برای خود دست و پا کرده اند.

موارد زیادی بوده است که کشور ما در حوزه قانونگذاری مشکلی نداشته است اما میزان قانون در حوزه اجرا در نوسان است، شاید بتوان امیدوار بود که در این حوزه نیز شاهد خروج نخبگان کشور باشیم. با توجه به جوانی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید