انقلاب در آموزش و پرورش کشور اولین گام اساسی در توسعه دانش بنیان / مطمئن باشید جوانان نخبه کشور را ترک نکنند


ساعت: 15:54
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817645

اهمیت توجه به زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج)، توجه مسئولان به رشد علم دانش بنیان، توجه به نخبگان و دهمین سالگرد فروردین در یزد از مهمترین محورها بود. از خطبه های نماز جمعه استان یزد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، ائمه جمعه استان یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته به موضوعاتی چون مهدویت و تلاش برای ایجاد بنیاد، بیانات رهبر معظم انقلاب، شعار سال و توجه به دانش بنیان پرداختند.


امام جمعه یزد: تحول آموزش و پرورش در کشور اولین گام اساسی در توسعه دانش بنیان است

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اولین نماز جمعه سال 1401 را در یزد خطاب کرد و گفت: نزدیکی به دل مؤمنان زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) می شود. عصر . .ن) می خواهند ظهور این امام نزدیک باشد، باید اعمال خود را به سمتی سوق دهند که مورد رضایت خدا و ائمه باشد.

آیت الله ناصری با اشاره به دلایل ظهور امام زمان (عج) افزود: تداوم حکومت اسلامی یکی از دلایل ظهور و ظهور امام زمان (عج) است، زیرا معتقد است زمانی ظهور می کنند که احدی نباشد. وفادار. روی گردنش است.

وی ادامه داد: در دوران غیبت موظفیم شرایط ظهور امام را فراهم کنیم و شرایط به گونه ای است که یاران امام با احیای روحیه ظلم ستیزی در جامعه آماده دفاع از ولایت هستند. “

امام جمعه یزد گفت: سنت خداوند متعال این است که وقتی به انسان نعمتی می‌دهد و از او مراقبت می‌کند، آن را بر نمی‌گرداند، مگر اینکه خود شخص آن را با ناسپاسی رد کند، وقتی خداوند به انسان نعمت سلامتی می‌دهد. تفکر، عقل و استعداد ارزانی دارد، هرگز آن را پس نمی گیرد و مهم این است که مردم از این نعمت ها برخوردار شوند.

آیت الله ناصری گفت: استقلال و آزادی که به واسطه انقلاب اسلامی به ملت داده شد، از نعمت هایی بود که خداوند به این مردم عنایت کرد تا مانند کشورهای دیگر تحت سلطه ظلم و کفر قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن نیز استقلال و آبادانی ایران اسلامی را به رسمیت می شناسد، گفت: آن را بگیرند چرا که محور کار دشمن همین است و با لباس پوشیدن سطحی آموزش و پرورش در کشور، صدها سال این انقلاب را دفع کردند. به عبارتی پایه دانش را از عمق آموزش ما ربودند.

امام جمعه یزد اذعان داشت: دشمن قصد دارد سه اصل دینداری، اندیشه و عقل را از فرزندان این زمین دور نگه دارد و در آنها الگو، راه و روش القاء کند، بنابراین بدون شک مشکل اصلی در توسعه دانش است. مبتنی بر تغییر عمیق این نظام آموزشی کشور است.

وی افزود: بر اساس دانش که مورد توجه رهبر معظم انقلاب است، محصولی است که نوآوری آن مبتنی بر فناوری های بومی و داخلی است، نه کپی برداری از دانش و فناوری از خارج، زیرا کپی برداری از دیگران برای روزهای اول بود. به جایی رسیده است که می تواند با فناوری و نورپردازی بومی و محلی نیازهای خود را برطرف کند.

آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه دولت باید نقش پررنگی در رشد فناوری دانش بنیان داشته باشد، گفت: اقدامات متعدد و روش های ناکارآمد نمی تواند در حوزه فناوری دانش بنیان به نتیجه مطلوب برسد و می طلبد مسئولان در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند. این موضوع. “

وی انقلاب در آموزش و پرورش کشور را اولین گام اساسی در راستای تحقق شعار سال برشمرد و گفت: آموزش و پرورش و آموزش عالی باید مراحل علمی مبتنی بر علوم دانش بنیان را پشت سر بگذارد، نه اینکه دانش آموز پس از دوازده سال بدون هیچ واقعی و واقعی. مهارت ها و او می خواهد گامی در جهت رشد علوم دانش بنیان بردارد.


امام جمعه بهاباد: اجرای شعار «تولید دانش بنیان، اشتغالزایی» نیازمند اراده جمعی است.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد در خطبه های نماز جمعه بهاباد با سفارش نماز جمعه به رعایت تقوای الهی گفت: شناخت مبانی بیش از هر چیز فرهنگی است که باید در هر بخشی مورد توجه قرار گیرد. “

امام جمعه بهاباد با تاکید بر اینکه سال هاست معرفی رهبر معظم انقلاب اسلامی به امری موثر تبدیل شده است، افزود: بزرگترین هدف از این نامزدی ها جلب توجه مردم و توجه ویژه به مشکلات جامعه بوده است. «کشور و همچنین آینده نگری همواره بر آن تاکید داشته است.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه برای رشد اقتصاد کشور باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم، گفت: اقتصاد دانش بنیان منجر به تولید و رفع بیکاری می شود.

وی با تاکید بر اینکه شعار سال باید توسط مسئولان اجرا شود، گفت: به عنوان مثال در کشاورزی سنتی در حال تخریب خاک و آب کشور هستیم و باید هر چه سریعتر به علم روز مجهز شویم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان شهرستان باید از ظرفیت و نخبگان موجود برای اجرای دانش بنیان و تولید و اشتغال زایی در شهرستان استفاده کنند، افزود: به سمت تولیدات دانش بنیان برویم. اگر این اتفاق بیفتد، شهر موفقی خواهیم داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری را بسیار هوشمندانه خواند و گفت: این امر باعث می شود همه به اقتصاد دانش بنیان نگاه کنند.

امام جمعه بهاباد با تبریک آغاز قرن پانزدهم و سال نو و عید باستانی نوروز و خیرمقدم به مهمانان نوروزی افزود: عصر جدید عصر اسلام و انقلاب اسلامی است.

وی گفت: نوروز امسال لحظه تحویل قرن است. در مجموع قرن چهاردهم، قرن انقلاب اسلامی، ملت محبوب ایران بود و قرنی درخشان در تاریخ خواهد ماند. خدای نکرده قرن آینده، قرن ظهور و اعتلای تمدن ایرانی اسلامی برآمده از انقلاب شکوهمند اسلامی باشد.

حجت الاسلام بشکانی افزود: قرن پانزدهم که مردم مسلمان ایران به رهبری امام خمینی(ره) از سلطه استکبار و استبداد رهایی یافتند و با استقرار مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی استقلال و آزادی را تثبیت کردند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید