یارانه شما در چه سطحی از درآمد حذف می شود؟ / اعشار خود را با این فرمول دریافت کنید

یارانه شما در چه سطحی از درآمد حذف می شود؟  / اعشار خود را با این فرمول دریافت کنید

اگر درآمد ماهیانه شما بیش از 35 میلیون تومان باشد، جزو بالاترین صدک های جامعه هستید و 99 درصد مردم کمتر از شما درآمد دارند.

گفته می شود یارانه دهک های پردرآمد در آینده حذف می شود. ده یارانه فرمول مشخصی دارد.

به گزارش همشهری، اخیرا صحبت هایی مبنی بر حذف یارانه دهک های بالای جامعه مطرح شده است. اما این افراد چه کسانی هستند؟

برای بررسی این مشکل باید درآمد یک سال خود را جمع آوری کنید، اگر درآمد سالانه شما کمتر از 30 میلیون تومان باشد، در پایین ترین دهک درآمدی قرار دارید. بنابراین یارانه قطعا به این عشر تعلق می گیرد. دهک اول دهک هایی است که از نظر درآمد در 10 درصد پایین جامعه قرار دارند و کمترین درآمد را نسبت به بقیه دارند.

اگر درآمد سالانه شما بین 30 تا 64 میلیون تومان باشد، در دهک دوم درآمدی قرار دارید. افرادی که بین 64 تا 92 میلیون تومان در سال درآمد دارند نیز در دهک سوم درآمدی قرار دارند.

همچنین اگر درآمد سالانه شما بین 92 تا 116 میلیون تومان باشد، در دهک چهارم درآمدی قرار دارید. افرادی با درآمد سالانه بین 116 تا 141 میلیون تومان نیز دهک پنجم محسوب می شوند.

اگر درآمد سالانه شما بین 141 تا 165 میلیون تومان باشد، در دهک ششم درآمدی قرار دارید. افراد با درآمد بین 165 تا 192 میلیون تومان در دهک هفتم و افراد با درآمد سالانه 192 تا 225 میلیون تومان در دهک هشتم قرار دارند. اگر درآمد سالانه شما بین ۲۲۵ تا ۲۸۰ میلیون تومان باشد، در دهک نهم درآمدی قرار دارید. ده ها هم افرادی هستند که سالانه بیش از 280 میلیون تومان درآمد دارند.

اما ثروتمندترین طبقه کدام است؟ اگر گروه های درآمدی را به جای 10 قسمت به 100 قسمت تقسیم کنیم، بالاترین لایه یعنی. صدک بالا، گروهی خواهد بود که بیش از 429 میلیون تومان در سال درآمد دارند. یعنی اگر درآمد ماهیانه شما بیش از 35 میلیون تومان باشد یکی از بهترین صدک های جامعه محسوب می شوید و 99 درصد مردم کمتر از شما درآمد دارند.