یافتن مستاجران؛ صاحب هزاران خانه خالی تهران کیست؟

یافتن مستاجران؛  صاحب هزاران خانه خالی تهران کیست؟

فصل جابجایی مستاجران هنوز شروع نشده و تقریباً از ابتدای خرداد ماه جابجایی ها آغاز می شود، اما با توجه به نوسانات اقتصادی و توان مالی مستاجران، انتظار درک شرایط مستاجران از سوی مالکان وجود دارد. هنگام انعقاد قراردادهای جدید

بازار مسکن در دو بخش خرید و اجاره شرایط متفاوتی دارد. بنابراین اجاره بها متناسب با افزایش قیمت مسکن افزایش نیافته است. اگرچه نرخ اجاره تابعی از قیمت ملک است، اما پیش بینی می شود امسال نیز مانند پنج سال گذشته، بازار اجاره ظرفیت لازم برای رشد به اندازه قیمت ها در بخش خرید و فروش را نداشته باشد. . رشد اجاره بها در پنج سال گذشته تقریباً نصف افزایش قیمت مسکن بوده است.

تحقیقات میدانی نشان می دهد که بازار اجاره در تهران از آرامش نسبی برخوردار است. به طور معمول، فعالیت در بازار اجاره با شروع فصل جابجایی افزایش می یابد. از ابتدای خرداد، تقاضا و عرضه در بخش اجاره به تدریج افزایش می یابد و تعرفه های جدید ظاهر می شود.

خانه های اجاره ای در بازار از دیروز اندکی افزایش یافته اند و دلالان انتظار دارند عرضه و تقاضا به آرامی افزایش یابد. اجاره بها در تهران در سال گذشته به طور متوسط ​​46 درصد افزایش یافته است.
آن طور که مشاوران املاک می گویند، برخی از مالکانی که قرارداد اجاره آنها در روزهای اخیر به پایان رسیده است، برای فروش آپارتمان خود در فصل جابجایی، قرارداد را برای یک یا دو ماه تمدید می کنند.

در هر صورت انتظارات تورمی در بازار اجاره وجود دارد، اما با توجه به محدودیت های مالی مستاجران، افزایش قیمت ها باید منطقی باشد. گاهی می بینیم که بسیاری از مالکان آبرومند، مستاجران را درک می کنند و حتی در زمان تمدید قرارداد، اجاره بها را افزایش نمی دهند.

از سال 2019 با شروع همه‌گیری ویروس کرونا، دولت پرداخت وام مستاجران را در دستور کار قرار داده است. وامی که چندان روی بازار اجاره تاثیری نداشت. این تسهیلات در سال های 1400 و 1401 نیز پرداخت شده است که در حال حاضر 100 میلیون تومان به مستاجران ساکن در تهران، 70 میلیون تومان در مراکز استان ها و 40 میلیون تومان در شهرهای بالای 200 هزار نفر با احتساب صندوق کمک مسکن پرداخت می شود.

متقاضیان کمک سپرده مسکن باید با مراجعه به سامانه کامل طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به نشانی saman.mrud.ir نسبت به تکمیل مدارک پس از تایید شرایط و ارائه بانک اقدام کنند.

65 هزار خانه خالی در محوطه دانشگاه وجود دارد!

همچنین اخیرا آمار عجیبی از 65 هزار خانه خالی در شهر جدید پردیس و 45 هزار واحد خالی در حال ساخت در منطقه 22 اعلام شد. در 15 سپتامبر

نود و ششمین جلسه شورای مسکن استان تهران عصر دیروز با حضور استاندار، فرمانداران، مدیرکل راه و شهرسازی استان و سایر روسای دستگاه های اجرایی در استانداری تهران برگزار شد.

در این جلسه علیرضا فهاری استاندار تهران با تایید عرضه املاک مسکونی خالی در شهرهای جدید پرند، پردیس و اندیشه و اقدامات متعاقب آن مدیران عامل شرکت های ساختمانی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران استان تهران نیز موظف به پیگیری تحویل ساختمان های خالی به موسسات است که گفته می شود تعداد ساختمان های خالی دولتی در استان تهران به 10 هزار واحد می رسد.

فهاری بر سیاست اسکان مردم در شهرهای جدید و جلوگیری از دلالان غیرقانونی تاکید کرد و گفت: مالیات، مجازات و عدالت نیز باید به کمک دستگاه های دولتی بیاید.

املاک غیرمجاز باید برچیده شوند

فهاری همچنین موضوع حذف بنگاه های معاملات ملکی غیرمجاز در شهرهای جدید را از وظایف مدیران عامل شهرهای جدید برشمرد و گفت: از 24 شهریورماه قانون مالیات بر خانه های خالی در تهران اجرا می شود و پیگیری می کنیم. این موضوع با زور

استاندار تهران همچنین خطاب به شهرداران گفت: شهرداران باید با همکاری وزارت نیرو و ادارات برق شهرستان ها نسبت به شناسایی واحدهای خالی در شهرهای استان به ویژه منطقه 22 تهران اقدام کنند و با نظارت بر متر لوازم خانگی

45000 خانه خالی در حال ساخت در منطقه 22 تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در این جلسه از وجود 45 هزار خانه خالی در دست ساخت در منطقه 22 تهران خبر داد و گفت: سازمان های بازرسی و مالیاتی سراسر کشور با کمک املاک و مسکن. سیستم و اجرای قانون مالیات خانه های خالی جدی شود.

خلیل محبت خواه بیان کرد: 65 هزار خانه خالی در پردیس، 45 هزار خانه خالی در مناطق 22 گانه تهران و 10 هزار خانه خالی در املاک ادارات و ارگان های دولتی در شهر تهران و شهرستان های استان وجود دارد. با تحویل این واحدها از 25 اردیبهشت وارد فاز عملیاتی کنترل اجاره بهای مسکونی می شویم. دو قانون مالیات خانه های خالی و مالیات خانه های لوکس سال گذشته تصویب شد و لازم الاجراست و سازمان مالیاتی کشور باید در این زمینه قوی عمل کند تا بتوانیم با سیاست و اقدام جمعی بازار اجاره مسکن را کنترل کنیم. .

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران همچنین از سیاست گذاری و تهیه بسته مالیاتی برای معاملات مکرر واحدهای مسکونی توسط وزارت راه و شهرسازی خبر داد و تصریح کرد: قانون سوم با کمک دو قانون قبلی در صورت اعمال توسط موسسات مالیاتی کشور، می تواند روند را کنترل کند. بازار اجاره مسکن در تهران باید کارآمد باشد.

وی همچنین بر نقش ویژه شهرداری های استان تهران در شناسایی واحدهای مسکونی خالی تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف شورای مسکن هر استان بررسی و کنترل بازار اجاره است و استاندار تهران نیز بسیار است. در این نگرش تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید