یزد هم اجاره گران تهران را ترک کرد! / سرمایه داران بی درد به صاحب خانه های خالی می گویند


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803270

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک یزد گفت: قیمت اجاره در استان یزد به دلیل جمعیت و امکانات موجود حتی بالاتر از تهران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا دشتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه بخش قابل توجهی از خانه های خالی یزد متعلق به سرمایه دارانی است که بخشی از سرمایه خود را در حوزه املاک سرمایه گذاری کرده اند، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از این افراد نیز حتی نمی خواهند. واحدهای مسکونی خود را اجاره کنند که باعث خالی ماندن تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکونی در یزد شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه از آنجایی که صاحبان این خانه ها جزو سرمایه داران هستند، اگر بخواهند خانه خود را اجاره کنند، نگاه تجاری و حسابگرانه ای دارند. نیم سکه بخرید و اکنون قیمت نیم سکه را ملاک تعیین قیمت اجاره قرار دهید.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک یزد با توجه به فرهنگ و سبک زندگی مردم یزد با بیان اینکه اگر فردی سرمایه مازاد داشته باشد، اولین فکری که به ذهنش می رسد خرید ملک است، گفت: اگر سرمایه ای مازاد بر انسان وارد می شود، خرید ملک است. تعداد افرادی که نیازی به اجاره خانه یا حتی اجاره خانه ندارند رو به افزایش است و از طرفی با افزایش تقاضا برای اجاره مواجه هستیم که طبیعتا افزایش اجاره بها را به دنبال داشت.

وی گفت: یکی از دلایلی که تقاضای مسکن استیجاری در یزد را افزایش داده کاهش ساخت و ساز مسکن در سال های اخیر است که متاسفانه بر اساس آمارهای موجود این موضوع در یزد به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بحث افزایش اجاره بها یکی از دغدغه های مسئولان استانی بوده و در جلسات متعددی مطرح شده است، اما واقعیت این است که با بخشنامه و دستورالعمل این موضوع قابل حل نیست، گفت: یکی از مهم ترین اقدامات دولت از سوی مردان است. کاهش قیمت مسکن و اجاره بها. تسریع در ساخت مسکن بخشی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

دشتی با بیان اینکه بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ افزایش اجاره بها در شهرستان های استان نسبت به مرکز استان بیشتر است، تصریح کرد: در سال های اخیر بسیاری از شهرهای استان به شهرهای مهاجرپذیر تبدیل شده اند که همه پیش بینی ها و برنامه ریزی ها انجام شده است. روند اجرای پروژه های عمرانی مختل شده است و هم اکنون در تعدادی از شهرهای استان مشکل اصلی کمبود مسکن استیجاری است که متقاضیان را وادار به پرداخت هزینه های گزافی برای ترغیب فرد به اجاره آن می کند.

دشتی نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک یزد در پایان گفت: تسریع در پروژه های مسکن و همچنین اجرای مالیات خانه خالی می تواند یکی از مهم ترین برنامه ها برای کاهش اجاره بها در یزد باشد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید