یحیی به دنبال خریدی جنجالی برای پرسپولیس است!

یحیی به دنبال خریدی جنجالی برای پرسپولیس است!

کیروش استانلی مهاجم فصل گذشته سپاهان گزینه یحیی گل محمدی برای پیوستن به پرسپولیس بود اما آنها به دلیل بدهی به کالدرون و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات نتوانستند بازیکن خارجی مورد نظر خود را جذب کنند.

بازیکنان پرسپولیس قبل از بازی مقابل استقلال تاجیکستان پس از چند روز مذاکره با کیروش استنلی موفق شدند با این بازیکن به توافق برسند و این بازیکن مجبور شد در صورت صدور مجوزهای لازم برای عقد قرارداد به ایران بیاید. این موضوع با مخالفت فدراسیون فوتبال مواجه شد و پرسپولیس قبل از بازی های آسیایی نتوانست بازیکن خارجی بخرد.

حالا پس از حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا و شکست تلخ مقابل الهلال، یحیی گل محمدی از مدیران پرسپولیس خواسته است تا برای شروع فصل جدید لیگ برتر یکی دو بازیکن خارجی به خدمت بگیرند.

همانطور که شنیدیم یحیی بار دیگر از صدری برای خرید کیروش استنلی درخواست کرد و پرونده این مهاجم برزیلی برای حضور در پرسپولیس بازگشایی شد.

نکته جالب در مورد کیروش این است که از روزی که خبر مذاکره باشگاه پرسپولیس با استنلی منتشر شد، هواداران پرسپولیس به شدت با خرید این بازیکن مخالفت کرده و نسبت به خرید کیروش اعتراض کردند. کیروش فصل گذشته در سپاهان عملکرد بسیار ضعیفی داشت و فقط نیمکت نشین شد. هواداران پرسپولیس نیز با اشاره به همین مشکل با خرید استنلی مخالف هستند.

سرمربی پرسپولیس معتقد است تیمش در خط حمله به مهاجمی قدبلند نیاز دارد که بتواند ضربه خوبی به سر بزند و قدرت بدنی بالایی داشته باشد. پرسپولیس در این فصل مهاجمانی چون پاکدل، القطر، عبدی و مهدی هانی را در اختیار دارد و افرادی مانند آلیشیا و امیری توانایی بازی در خط حمله را دارند.

یحیی با توجه به گزینه های موجود نیاز به حضور یک مهاجم بالا در تیمش را احساس می کند و خرید خارجی پرسپولیس باید چنین کارکردی داشته باشد.

در روزهای اخیر به غیر از کیروش استنلی، کیو رضایی مهاجم تیم ملی که روز ناموفقی را در تیم بلژیکی ادورب سپری می کند، به پرسپولیس پیوند خورده است، اما به دو دلیل کیو شانس کمی برای پرسپولیسی شدن دارد. رضایی که پیش از این در ذوب آهن شاگرد گل محمدی بود قصد دارد در اروپا به فوتبال ادامه دهد در حالی که کاوه بازیکنی است که توانایی های زیادی در زمین دارد و مهاجم محسوب نمی شود.

نکته جالب دیگر در مورد جذب مهاجم خارجی پرسپولیس این است که تا چند روز پیش کیروش استنلی گزینه اصلی خط حمله پرسپولیس بود و یحیی گل محمدی می خواست هر طور شده این بازیکن را به تیمش اضافه کند اما در دو سه روز اخیر. دو بازیکن اروپایی به یحیی معرفی شدند. اگر سرمربی پرسپولیس هر کدام را دوست داشته باشد; او ممکن است خرید استنلی را متوقف کند.

روند خرید یک مهاجم خارجی برای پرسپولیس در شرایط پیچیده ای قرار دارد و فعلا مشخص نیست کدام بازیکن فرصت بازی برای پرسپولیس را پیدا می کند.

لازم به ذکر است پرسپولیس در صورتی که ابتدا کالدرون و دستیارش را بخواهد و پنجره نقل و انتقالات این باشگاه باز باشد می تواند بازیکن خارجی بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید