یحیی در پشت صحنه با به خدمت گرفتن ستاره سابق استقلال موافقت کرد

یحیی در پشت صحنه با به خدمت گرفتن ستاره سابق استقلال موافقت کرد

دیدار مقابل ذوب آچان و تساوی 10 نفره نشان داد که پرسپولیس با وجود تساوی لوکادیا همچنان به یک مهاجم نیاز دارد. مهاجمی که در هوا خوب است و وقتی اوضاع به هم می خورد می تواند به پرسپولیس کمک کند.

تقریبا از ابتدای نقل و انتقالات مهاجم سابق استقلال شیخ دیاباته که بازی های خوبی در پیراهن این تیم انجام داد و آقای گل لیگ برتر شد به پرسپولیس معرفی شد. دیاباته که فصل گذشته در تیم الغرافه قطر بازی می کرد، حالا بازیکن آزاد است و مشکلی برای پیوستن به پرسپولیس ندارد. با این حال، گل محمدی به دلایل متعددی از جمله مصدومیت های زیاد، عدم آمادگی و دوندگی ضعیف قبل از خرید لوکادیا با استخدام دیاباته موافقت نکرده بود.

مدیران پرسپولیس به دلیل قیمت مناسب و آزاد بودن دیابات او را گزینه مناسبی برای پرسپولیس می دانند. با این حال یحیی به خود زحمت نداد که دیاباته را جذب کند و لوکادیا که گزینه بسیار بهتری است پرسپولیسی شد. حالا که لوکادیا پرسپولیسی شده، بار دیگر شایعه مذاکرات شیخ دیابات مطرح شده اما این بار سرمربی پرسپولیس نظر خود را تغییر داده و به مدیران پرسپولیس اعلام کرده که طرفدار آوردن دیابات است.

اما اینکه یحیی ناگهان با آوردن شیخ موافقت کرد به چند دلیل بود. اولین نکته این است که گل محمدی شیخ را به عنوان مهاجم دوم و ذخیره می خواهد. نکته بعدی آشنایی دیاباته با فضای فوتبال ایران است و با توجه به شروع لیگ، این بازیکن می تواند خیلی زود خود را با شرایط موجود وفق دهد.

نکته بعدی قد دیابه و هنرش در سر زدن است که دقیقا همان چیزی است که یحیی می خواهد و دوست دارد یک مهاجم بلند قد در تیمش داشته باشد. نکته دیگری که باعث خوشحالی گل محمدی با جذب شیخ شد، قیمت کمتر این بازیکن نسبت به سایر گزینه های مشابه موجود در بازار است. همانطور که شنیدیم شیخ برای پرسپولیس شدن حدود 300 هزار دلار می خواهد و باشگاه پرسپولیس که برای جذب لوکادیا هزینه زیادی کرده است مشکلی برای پرداخت دستمزد دیاباته ندارد.

لازم به ذکر است مذاکرات باشگاه پرسپولیس و شیخ دیابات آغاز شده و در صورت توافق این بازیکن به زودی برای عقد قرارداد و شرکت در تمرینات پرسپولیس به ایران خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید