یحیی گل محمدی قصد دارد استقلال را شکست دهد

215254 779 خبر خاکستری

پرسپولیس در شرایطی وارد دربی می شود که اختلاف 6 امتیازی اش با استقلال این بار این دیدار را به فینال تبدیل کرد تا با انگیزه تهاجمی تری آماده نبردی بزرگ با رقیب دیرینه خود باشد. فراز و نشیب های اخیر دو تیم نیز این دیدار را رنگ دربی کرده و همه منتظر جذاب ترین بازی دو تیم برای پایان ویژه در سال 1400 هستند.

سرمربی سرخ ها پس از تغییرات ویژه ای که در دیدار قبلی این تیم انجام داد و چند نقل و انتقال در این تیم انجام داد، با همین تفکرات دوباره وارد دربی می شود و امیدوار است سورپرایزهایی که در نظر گرفته بود، او را به گل برساند. این تیم همخوانی داشتن بعد، نزدیکتر بیا.

* مهمترین ابهام در ترکیب پرسپولیس مربوط به خط دروازه قرمزها بود. عملکرد پرماجرا حامد لک در دیدار قبلی مقابل نفت مسجدسلیمان او را روی نیمکت نشاند و این اتفاق احمد گوهری را با استقلال برابر کرد و یحیی گل محمدی و داوود فنایی اولین گزینه برای دفاع از دروازه بودند. گوهری که در نقل و انتقالات زمستانی به پرسپولیس آمده دو بازی برای این تیم دارد و در هر دو بازی مقابل کپر رفسنجان و نفت ماسد سلیمان پیروز شده است. در دیدار قبل او نسبت به اولین تلاش خود اعتماد به نفس بیشتری داشت و البته خوش شانس نبود که دروازه اش را باز ببیند.

* دفاع 4 نفره پرسپولیس هم با زوج جدید وارد دربی می شود. فرشاد فرج و علی نعمتی به عنوان مدافعان میانی در چند فصل اخیر سخت ترین کار را بر عهده خواهند داشت و باید دید قادر به مهار فاز هجومی حریف خواهند بود یا خیر. فرج در دو بازی اخیر نیمکت نشین بوده و حالا به ترکیب اصلی باز می گردد. فرج پای راست و نعمتی پای چپ در دربی برگشت چه خواهند کرد؟ رامین رضاییان پس از چندین فصل خارج از دربی، باز هم در سمت راست خط دفاعی قرمزها حضور خواهد داشت و این وظیفه در سمت چپ به سعیداععی سپرده شده است. آقایی در این فصل یکی از نمایش های خوب خود را در بازی قبل داشت و بدشانس بود که ضربه او به تیر دروازه حریف برخورد کرد. آنها امیدوارند ضمن کنترل حملات حریف، در فاز هجومی از موقعیت به نفع قرمزها استفاده کنند.

* یحیی در خط میانی تیمش را شوکه کرد. با توجه به اینکه نیمکت نشینی کمال کامیابی نیا در دیدار قبل به دلیل استراحت او برای آماده شدن برای دربی بود، حالا با درخشش رضا اسدی این دیدار را به عنوان ذخیره دنبال خواهد کرد. رضا اسدی و میلاد سرلک دو هافبک دفاعی پرسپولیس خواهند بود، باید دید یحیی در این دیدار و در این پست کلیدی تغییر خواهد کرد یا خیر.

* سرمربی سرخ ها در پست وینگر با حضور مهدی ترابی در سمت چپ و احسان پهلوان در سمت راست به دنبال حمله به دروازه حریف، بازی سازی و ایجاد موقعیت بدون تغییر نسبت به دیدارهای گذشته خواهد بود.

* در خط حمله مهدی عبدی و حامد پاکدل نیمکت نشین هستند تا زوج شیرزد تمیرف و وحید امیری به دنبال فتح دروازه سید حسین حسینی و استقلال باشند. امیری سابقه گلزنی برای استقلال را دارد و مهاجم ازبکستانی که در دو بازی اخیر در ترکیب حضور داشت نشان داد می تواند بازیکن خطرناکی مقابل حریف باشد.

* پرسپولیس در این دیدار عیسی القطر و سیامک نعمتی را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. حامد پاکدل و امید عالیشاه پس از مصدومیت در اختیار کادرفنی هستند و در کنار سیدجلال حسینی، حامد لک، کمال کامیابی نیا، علیرضا ابراهیمی، وحدت حنان اف، عمری و شریفی بازیکنان روی نیمکت این تیم به تساوی می رسند.

ترکیب احتمالی پرسپولیس
احمد گوهری; فرشاد فرج، رامین رضایان، علی نعمتی، سعید آقایی، میلاد سرلک، رضا اسدی، مهدی ترابی، احسان پهلوان، وحید امیریف شیرزد تمیرف

دیدگاهتان را بنویسید