یحیی گل محمدی می رود؟ ماجراجویی جدید با بیش از 5 میلیون دلار در آسیا

یحیی گل محمدی می رود؟  ماجراجویی جدید با بیش از 5 میلیون دلار در آسیا

گل محمدی در پایان یک فصل پر چالش، سرانجام به تمام افتخارات ممکن و آمار مثبت دست یافت. با این حال، اکنون سوال مهم این است که کشورها چگونه به همکاری ادامه می دهند. گل محمدی با وجود اینکه هنوز یک فصل از قراردادش با پرسپولیس باقی مانده است، تا حدودی با ناامیدی و خستگی مواجه شده است، بنابراین این تیم اکنون با بلاتکلیفی برای فصل آینده و نیمکتش مواجه است. ساعاتی پس از قهرمانی در جام حذفی، سرمربی سرخ ها با اشاره به فصل پرماجرای که گذشت، از احتمال استراحت خبر داد و سپس راهی سفر شد. تنها نکته امیدوارکننده برای مدیران باشگاه و البته هواداران این تیم بحث ماندن در قرارداد گل محمدی برای یک فصل دیگر با این باشگاه است. اما فارغ از تمام حاشیه هایی که گل محمدی را حتی تا آستانه استعفا در نیم فصل پیش برد، شاید دو نکته حائز اهمیت برای ادامه همکاری طرفین باشد: قانون سقف قرارداد و البته نحوه کار. ادامه همکاری و نوع قرارداد.

پرسپولیس با 5 میلیون دلار در آسیا

پرسپولیس بعد از قهرمانی در لیگ و جام حذفی حالا یکی از سهمیه های مستقیم حضور در لیگ قهرمانان آسیا را در اختیار دارد. آخرین حضور یحیی گل محمدی با پرسپولیس در آسیا با حضور آن تیم در فینال همراه بود. اما اکنون شرایط کاملاً متفاوت است. تیم‌های آسیایی اکنون قوی‌تر و پر ستاره‌تر از گذشته هستند و این کار را برای هر تیمی دشوار می‌کند. یحیی در چنین شرایطی دوست ندارد تیمش در آسیا به دوش پرنده تبدیل شود و خداحافظی زودهنگامی را تجربه کند. قانون سقف قرارداد حتی با در نظر گرفتن گزینه هایی که تیم های آسیایی را با بودجه 70 میلیاردی بیشتر از سایرین در نقل و انتقالات همراهی می کنند، نمی تواند نیازهای یک تیم قدرتمند را شکل دهد. پرسپولیس با بودجه 5 میلیون دلاری قطعا با رقبایی دست و پنجه نرم خواهد کرد که ممکن است یکی از بازیکنان آن توسط تیم های قدرتمند و مدعیان قهرمانی جذب شود.

البته یحیی با اطلاع از شرایط بودجه به دنبال بودجه عجیبی برای این تیم و جذب و تغییر کل ترکیب تیمش نیست. اما او می خواهد مطمئن شود بازیکنانش در زمان حضور در لیگ قهرمانان آسیا نگران درآمدشان نباشند و از طرفی درآمدشان تفاوت چندانی با دیگر تیم های حاضر در «لیگ ایران» نداشته باشد. پرسپولیس در بهترین حالت با جذب 5 بازیکن در این ترکیب کار نقل و انتقالات خود را تمام می کند اما مطمئنا بودجه 300 میلیاردی نمی تواند آرزوی تیمی باشد که به دنبال حضور موفق فصل آینده در لیگ قهرمانان و حتی یک لیگ داخلی است. . سرمربی پرسپولیس با آگاهی از هزینه‌های سایر تیم‌های ثروتمند داخلی، مدعی است که بازیکنانش با کیفیتی که نشان داده‌اند برای برتری در بقیه مسابقات، استقبال مطلوبی خواهند داشت. قطعا این اولین بحث در جلسه و دیدار او و مدیران تیم در آینده نزدیک خواهد بود.

پیشنهاد 100 میلیاردی شوخی است اما…

طبیعی است سرمربی سه جام در فصل پیشنهاداتی داشته باشد و در این شکی نیست. با این حال او در هر مقطعی از فصل به دلیل احساس مسئولیت و تعهد به پرسپولیس این پیشنهاد را رد کرد. آخرین قرارداد یحیی گل محمدی با پرسپولیس به دوران صدری در این باشگاه گره خورده است.

گل محمدی پس از پایان همکاری پرسپولیس با گابریل کالدرون در تاریخ 2 آذر 1397 به مدت یک فصل و نیم با این باشگاه قرارداد امضا کرد. این قرارداد تا پایان فصل 20 اعتبار داشت و مبلغ آن 5 میلیارد برآورد شد. قبل از شروع فصل بیستم و حضور جعفر سامی در گام اول، این قرارداد یک بار دیگر تمدید شد و تا سال 1402 اعتبار داشت اما پس از پایان کار سامی و حضور صدری، این قرارداد یک بار دیگر تغییر کرد. با تغییرات نه در دوره، بلکه در عدد مالی. در حالی که گفته می شود قرارداد او برای فصل آینده به عنوان سرمربی حدود 25 میلیارد است اما باید در نظر داشت که فصل گذشته مربیان دیگری هم بودند که بیش از این رقم دریافت کردند. لازم به ذکر است که به عنوان مثال باشگاه استقلال برای تمدید قرارداد ریکاردو ساپینتو 720 هزار دلار پیشنهاد داد که فصل گذشته آنها را به مقام سوم رساند.

سرمربی پرسپولیس که به احتمال زیاد در جلسه با مدیران تیم ها درباره تمدید قراردادش صحبت خواهد کرد، به نظر می رسد در این زمینه با افزایش مبلغ قرارداد مواجه است تا قراردادش نسبت به عملکردش بررسی شود. . سرمربی پرسپولیس که در روزهای پایانی فصل مورد توجه چند تیم لیگ برتری و خلیج فارس قرار گرفت، هیچ گاه به این شایعات دامن زد و حتی آن ها را تکذیب کرد تا نشان دهد به دنبال پایان دادن به ماموریت خود در این تیم خواهد بود.

با تمام این اوصاف، پیگیری ها نشان می دهد که یحیی گل محمدی بار دیگر سرمربیگری پرسپولیس را پیگیری خواهد کرد و در جلسه ای که طی روزهای آینده بین او و مدیران تیم ها برگزار می شود، بحث اولیه درباره بودجه، چگونگی این موضوع مطرح شد. برای تمدید قرارداد تیم، بازیکنان هدف، بازیکنان مازاد و اردوی تیم آماده شود. سرمربی سرخ ها پس از نمایش موفق فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا، می خواهد این بار با توپ پر خود را برای یکی از سخت ترین چالش های دوران مربیگری خود آماده کند و چند روز استراحت او را کاملا برای این ماجراجویی جدید آماده کند. .

دیدگاهتان را بنویسید