یزدی ها رکورد صلح و آشتی را به نام خود ثبت کردند / نزدیک به 7 زندانی یزد از سازش آزاد شدند

ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1805657

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان یزد گفت؛

حداد گفت: با ثبت میانگین 67 درصد پرونده های مختومه شده در شوراهای حل اختلاف استان یزد، این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 139 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدرضا حداد رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان یزد صبح امروز در نشست آموزشی الگوی تعالی عدالت در استان یزد گفت: بزرگ شو.

حداد افزود: میانگین ارزش صلح و سازش در پرونده های وارده به شورای حل اختلاف در دو ماهه نخست سال گذشته 5 درصد بوده که در 8 ماهه امسال به 4 درصد رسیده است.

وی در ستاد توسعه حل اختلاف استان یزد به تلاش در استفاده از فناوری های نوین و حرکت به سمت دستگاه قضایی هوشمند اشاره کرد و گفت: درصد ارتباطات الکترونیکی در شعب شورای حل اختلاف 4 درصد است.

این ضابط قضایی ارتقای کمی و کیفی کار اداره حل اختلاف را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اختلافات، برنامه ریزی و هدف گذاری برداشت و حرکت در این مسیر با شتاب انجام می شود.

وی از ورود 3 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: کار شوراهای حل اختلاف استان یزد نزدیک به 4 هزار پرونده را بررسی و مختومه کرده است. اجرای مصوبات شورا و خروج 4000 پرونده از این واحد.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد با اشاره به وجود شعبه های حل اختلاف در تمامی زندان ها و بازداشتگاه های استان گفت: در 2 شعبه مربوط به زندان ها و بازداشتگاه های استان 4 درصد سازش حاصل شد. که نتیجه آن آزادی است او یک زندانی بود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 4 فقره قتل عمد و غیرعمد در شعب حل اختلاف استان یزد حل و فصل شده است، افزود: از 12 فقره 9 فقره مربوط به قتل عمد و 5 فقره نیز مربوط به قتل عمد بوده است. پرونده های قتل غیر عمدی بوده و از طریق تلاش های حل اختلاف شورا حل و فصل شده است.

حداد با اشاره به ثبت تنها 4 مورد اعتراض به آرای صادره در شعب شورای حل اختلاف، گفت: از مجموع 4 هزار و 14 رأی صادره در شوراهای حل اختلاف استان، تنها 4 مورد اعتراض به ثبت رسیده که نشان دهنده محکومیت است. شورا.حل اختلاف.

وی از وجود 3 داور انفرادی یا اعضای موسسات داوری در استان خبر داد و گفت: در سال گذشته 4 درخواست برای داوری ثبت شد و در دو ماهه نخست امسال این تعداد 4 مورد است که از پایان سال قطعی است. نسبت به سال گذشته “رشد خواهد داشت.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف، استفاده از نهادهای سازش و استفاده از ظرفیت داوری و میانجی گری را باید فرهنگ سازی کرد و گفت: باید تلاش کنیم از ابزارهای مختلف به ویژه هنر و رسانه استفاده کنیم تا شهروندان از این امر استفاده کنند. کیفیت. برای حل اختلاف حقوقی مراجعین به دادگستری منطقه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید