یک برنامه ایرانی دیگر را از گوگل پلی حذف کنید

یک برنامه ایرانی دیگر را از گوگل پلی حذف کنید

گوگل در ایمیلی به مدیران این اپلیکیشن اعلام کرد که به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران، این اپلیکیشن را از گوگل پلی حذف کرده است. این دومین پلتفرم ایرانی است که از این فروشگاه اینترنتی حذف می شود.

سال گذشته اپل در اقدامی یکجانبه و بدون اطلاع قبلی، برخی از اپلیکیشن های ایرانی را از سایت خود حذف کرد. سپس در ماه نوامبر، فروشگاه آنلاین گوگل اپلیکیشن های ایرانی روبیکا، دیوار، تپسی و دیجی کالا را از پلتفرم خود حذف کرد.

حالا گوگل یک اپلیکیشن ایرانی دیگر را از فروشگاه خود حذف کرده است. گوگل در ایمیلی به شرکت اپ اعلام کرد که به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران این اقدام را انجام داده و دسترسی به اکانت گوگل پلی این اپلیکیشن امکان پذیر نیست.

مدیرعامل اپ در پاسخ به این موضوع گفت که ضرر این الگوی اتفاقات معمولا متوجه کاربران است، آنها باید اپلیکیشن را از مسیرهای دیگری تهیه کنند. از سوی دیگر، برخی از کاربران ممکن است آن را از منابع ناشناس دانلود کنند. این موضوع به دلیل حوزه فعالیت AAP که فین تک و صنعت مالی است، خطرات خاص خود را نیز به همراه دارد.

محدودیت شرکت‌های خارجی و فروشگاه‌های آنلاین آمریکایی بر روی اپلیکیشن‌های ایرانی از حدود سال ۲۰۱۶ آغاز شد. در ایمیل ارسالی به این اپلیکیشن‌ها، بخش ۱۶.۵ قوانین توسعه‌دهنده بیان می‌کند که «محصولاتی که در Google Play قرار می‌گیرند ممکن است مشمول قوانین صادرات، تحریم‌ها و مقررات این برنامه‌ها باشند. ایالات متحده و سایر حوزه های قضایی.

دلیل حذف اپلیکیشن دیوار از گوگل پلی مشخص شده است

دیدگاهتان را بنویسید