محدودیت دسترسی ایرانیان به اپلیکیشن های گوگل پلی / راه حل چیست؟

محدودیت دسترسی ایرانیان به اپلیکیشن های گوگل پلی / راه حل چیست؟

روز جدید : راه حل جدید گوگل برای فیلتر کردن دسترسی ایرانیان به اپلیکیشن های گوگل پلی استور، نظارت بر فعالیت کاربر در برنامه های مختلف و شناسایی ملیت آنهاست.

به نظر می رسد دسترسی برخی از کاربران ایرانی به اپلیکیشن های گوگل پلی استور به شکلی بی سابقه قطع شده است، اما چه کسی پاسخگو است؟ آیا پای طرح دفاعی وسط است؟ در زیر به این سوال پاسخ می دهیم و راه حل های خوبی برای حل این مشکل ارائه می دهیم.

نرم افزار تغییر آی پی را فعال کنید و سپس کش برنامه را پاک کنید! این کاری است که بسیاری از ما بارها برای مبارزه با روش گوگل برای محدود کردن کاربران ایرانی انجام داده‌ایم، اما همانطور که مشخص است، روش‌های دیگری از این دست متعلق به گذشته است.

پیامی که اکثر کاربران کوبایی هنگام دانلود نرم افزار در فروشگاه Google Play دریافت می کنند.

بر اساس بررسی های گجت نیوز و رصد اخبار منتشر شده در فضای مجازی، برخی از کاربران برنامه گوگل پلی استور از ایران، روسیه و کوبا به هیچ وجه نمی توانند اپلیکیشن های مورد نیاز خود را دانلود کنند و با پیغام معروف «من توانستم خرید شما را کامل نمی کند». البته به زبان کشور شما!

راه حل جدید گوگل برای فیلتر کردن دسترسی ایرانیان به اپلیکیشن های گوگل پلی استور، نظارت بر فعالیت کاربر در برنامه های مختلف و شناسایی ملیت آنهاست. وقتی گوگل تشخیص می‌دهد که این کاربر ایرانی، کوبایی، روسی یا تانزانیایی است، همه برنامه‌های فروشگاه Google Play را برای او غیرفعال می‌کند و از نصب برنامه‌ها جلوگیری می‌کند. بر اساس مطالعات انجام شده، اقدامات گوگل برای محدود کردن دسترسی کاربران در کشورهای تانزانیا و ایران شدیدتر از همه مناطق دیگر است!

محدودیت نرم افزار گوگل پلی استور برای اندروید در ایران و تانزانیا بیشتر از همه کشورهاست.

با این حال، اکثر اپلیکیشن‌های فروشگاه گوگل پلی که در حال حاضر در دسترس کاربران ایرانی نیستند، در گذشته از بازارهای محلی مانند «کافه بازار»، «مایکت»، «چارخون» و بازارهای مشابه حذف شده‌اند. اما چگونه می توانیم با روش جدید فیلتر دسترسی ایرانیان به اپلیکیشن های گوگل پلی استور کنار بیاییم و چرا از وب سایت های مشابه خارجی بازدید نکنیم؟

وب سایت های زیادی برای دانلود نرم افزار اندروید وجود دارد، اما هیچ کدام برتری گوگل پلی استور را نخواهند داشت. برنامه گوگل پلی استور امنیت فوق العاده بالایی دارد و می توانید بدون ترس و نگرانی تمامی اپلیکیشن های موجود در آن را نصب کنید. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا حد امکان به چنین بازارهایی نروید.

به هر حال از آنجایی که این عمل در حال حاضر در مراحل ابتدایی است، در ابتدا پیشنهاد می کنیم از همان روش قدیمی استفاده کنید، یعنی برنامه تغییر IP را فعال کنید، کش برنامه گوگل پلی استور را پاک کنید و سپس دوباره وارد گوگل پلی استور شوید. سعی کنید برنامه های مورد نیاز خود را دانلود کنید. بنابراین، وقتی تغییر دهنده IP را خاموش می کنید، همه چیز به روال قبلی باز می گردد و برای دانلود اپلیکیشن های فیلتر شده از گوگل، باید از ابتدا تا آخر راه بروید. پس بیایید به سراغ روش های جدیدتر برویم.

با افزودن کارت اعتباری به اکانت گوگل پلی خود در مرحله اول می توانید با روش جدید گوگل در محدودسازی کاربران ایرانی مقابله کنید. احتمالا شما هم مانند بسیاری از ایرانیان ویزا کارت، مستر کارت یا پی پال ندارید، بنابراین پیشنهاد می کنیم از سایت های غیر رسمی برای ساخت اکانت جعلی استفاده کنید.

با جستجوی عبارت Master Card Generator یا عبارت های مشابه می توانید این سایت ها را به راحتی پیدا کنید. این وب‌سایت‌ها می‌توانند یک کارت اعتباری جعلی در اختیار شما قرار دهند و وقتی اطلاعات این کارت را به حساب Google Play خود اضافه می‌کنید، به راحتی به عنوان یک شهروند یک کشور خارجی در نظر گرفته می‌شوید و می‌توانید به راحتی همه برنامه‌های خود را دانلود کنید.

اگر فکر می کنید که این روش خلاف اصول اخلاقی شماست یا می تواند به امنیت حساب شما آسیب برساند (که احتمالا می تواند)، باید به سراغ راه حل دوم برای مقابله با فیلترینگ دسترسی ایرانیان به اپلیکیشن های گوگل پلی استور بروید. در این روش باید از یک نرم افزار تغییر IP شخصی که همیشه با یک IP خاص به اینترنت متصل است استفاده کنید. تغییرات IP زیاد باعث می شود گوگل متوجه شود که شما یکی از کاربران کشورهایی مانند ایران هستید.

در روش سوم می توانید از برنامه ها و نرم افزار «Android Emulator» استفاده کنید، سپس فایل APK اپلیکیشن مورد نیاز را دانلود کرده و مستقیماً به گوشی اندرویدی خود منتقل کنید.

اگر همه این راهکارها برای محدود کردن دسترسی ایرانیان به اپلیکیشن های گوگل پلی استور برای شما بی فایده بوده است، باید به وبسایت Aurora که یکی از منابع متن باز برای دسترسی به اپلیکیشن های گوگل پلی استور است مراجعه کنید.

البته راه حل های بیشتری وجود دارد. به عنوان مثال می توانید لینک برنامه ای را که می خواهید دانلود کنید از فروشگاه گوگل پلی کپی کنید و سپس با افزودن آن به مرورگر کروم در حالت «ناشناس» به راحتی برنامه خود را دانلود کنید.

در پایان، اگر هیچ یک از این روش ها برای شما کار نکرد، می توانید به یکی از حساب های جیمیل استفاده نشده خود بروید. با ورود به این اکانت و سپس انجام همان روش های قبلی (مانند فعال سازی نرم افزار تغییر IP و پاک کردن کش گوگل پلی استور)، سپس وارد گوگل پلی استور شده و سپس زمان و تاریخ را از حالت خودکار تغییر داده و آن را خاموش کنید. مکان، همه برنامه‌های فروشگاه Google Play باید فیلتر شوند.

مجددا اشاره می کنیم که این اقدام توسط گوگل انجام شده است و ربطی به طرح امنیتی ندارد چرا که مدیران طرح امنیتی در سال های گذشته به روشی مشابه بسیاری از اپلیکیشن های اندروید را از مارکت های ایران حذف کرده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید