واکنش وزیر ارتباطات به اقدامات اخیر گوگل علیه اپلیکیشن های بومی


ساعت: 00:45
تاریخ انتشار: 27.08.1401
کد خبر: 1911836

وزیر ارتباطات به اقدامات اخیر گوگل علیه اپلیکیشن های خود واکنش نشان داد و گفت: پیگیری های لازم را در مجامع بین المللی برای احقاق حقوق نخبگان کشور و مردم ایران انجام خواهیم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عیسی زارع پور در صفحه شخصی خود در پیام رسان بومی با انتشار پستی نوشت: به تازگی چند پلتفرم ایرانی که در زمینه پیام رسانی و حمل و نقل خدمات ارائه می کنند، از زمانی که از این موضوع مطلع شده از یک فروشگاه نرم افزاری خارجی حذف شده است. به معاونان ذیربط دستور داده‌ام در تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان صاحب این پلت‌فرم‌ها، به بررسی جنبه‌های فنی و حقوقی این موضوع بپردازند تا اقدامات مقتضی را انجام دهند.

صاحبان برخی از پلتفرم های معروف دنیا که خود را صاحبان انحصاری حوزه فناوری اطلاعات می دانند سال هاست با اتخاذ سیاست های انحصاری و استانداردهای متعدد سعی در جلوگیری از رشد و توسعه فناوری در ایران دارند و این برای اولین بار نیست که به بهانه تحریم ها، ما مردم و حتی مصرف کنندگان ایرانی در سراسر جهان از نعمت استفاده از محصولات تولید شده توسط متخصصان جوان این کشور محروم هستیم. این سوال اگرچه بارها به بهانه های مختلف مطرح شده است، اما تکرار آن در شرایط کنونی که بسترهای ایرانی در عرصه های مختلف پیشرفت خوبی داشته و مردم نیز به استفاده از آن علاقه نشان داده اند، شبهه سیاسی بودن چنین تصمیماتی را تقویت می کند. از سوی دیگر ایران توسعه یافته را نمی بینند و سعی می کنند از هر وسیله ای برای وابستگی به ایران و ایرانی استفاده کنند.

اخیرا دولت آمریکا اعلام کرده است که تحریم های IT کشور ایران را لغو می کند تا مردم ایران از خدمات فناوری آمریکا بهره مند شوند! اما در عین حال دسترسی به خدمات پرطرفدار ایرانی که حاصل تلاش جوانان نخبه ایران در شرکت های دانش بنیان است را محدود می کنند؟!

این نوع اقدام سیاسی از سوی این تریبون آمریکایی که متاسفانه در فضای مجازی دارای جایگاه انحصاری است، هشداری برای تمامی کشورهای مستقل و مبتکر جهان تلقی می شود. اگر مدیران این شرکت بنا به ادعای خود واقعاً خواهان ایجاد ارزش، آسایش و رفاه برای همه مردم جهان هستند، چرا خدمات دیجیتال و خصوصی متعلق به شرکت های دانش بنیان ایرانی را محدود می کنند. از زندگی روزمره مردم؟

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری سایر نهادهای مسئول پیگیری های لازم را در مجامع بین المللی برای احقاق حقوق نخبگان کشور و ملت ایران انجام خواهد داد.

پ.ن: تصور کنید الان و در شرایط فعلی هیچ فروشگاه نرم افزاری داخلی نداشتیم!!!

دیدگاهتان را بنویسید