محدودیت جدید گوگل پلی؛ آیا اپلیکیشن های بانکی ممنوع هستند؟

محدودیت جدید گوگل پلی؛  آیا اپلیکیشن های بانکی ممنوع هستند؟

روز جدید طی چند روز گذشته بسیاری از کاربران ایرانی اندروید در دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی با مشکل مواجه شده اند. این مشکل هنگام دانلود اپلیکیشن های بانک های ایرانی نیز وجود دارد و مشتریان این بانک ها هنگام دانلود این اپلیکیشن ها با سد جدید گوگل پلی مواجه می شوند.

تحریم با بانک های گوگل پلی

این روزها که برای دانلود اپلیکیشن های بانکی به پلتفرم رسمی اندروید یعنی گوگل پلی می رویم با پیامی مبنی بر مسدود بودن دسترسی به این اپلیکیشن ها در ایران مواجه می شویم. این محدودیت ها حتی با استفاده از VPN نیز حذف نمی شوند و دسترسی به اپلیکیشن رسمی بانک ها از این طریق بسیار سخت شده است.

البته این مشکل تنها به اپلیکیشن های بانکی محدود نمی شود و بسیاری از کاربران ایرانی قادر به دانلود هیچ اپلیکیشنی با پرداخت درون برنامه ای نیستند. با وجود نگرانی های فراوان در مورد علت این مشکل، هنوز علت دقیق آن شناسایی نشده است. حتی برخی از کارشناسان معتقدند که این به دلیل ممنوعیت گوگل پلی نیست، بلکه به دلیل مشکلات فنی است.

خطر کلاهبرداری در گوگل پلی

سال گذشته گوگل پلی نیز به مشکل برداشت بانک ها تبدیل شد. در این مورد مجرمان سایبری از اپلیکیشن های جعلی صادرات، کشاورزی و بانک سپه برای برداشت غیرمجاز از حساب کاربران استفاده کردند. وجود این اپلیکیشن های جعلی بانکی در این فروشگاه، مشتریان این بانک را در معرض خطر کلاهبرداری مجرمان سایبری قرار می دهد.

بهترین راه دسترسی به بانک ها چیست؟

خطر سوء استفاده از حساب های بانکی و در حال حاضر محدودیت دانلود اپلیکیشن های بانکی از گوگل پلی، دسترسی به تلفن همراه بانک های رسمی را با مشکل مواجه کرده است. بهترین راه برای حل این مشکل این است که این برنامه ها را از وب سایت های رسمی بانک ها دانلود کنید. لینک دانلود اپلیکیشن هر بانک در وبسایت آن ها قرار داده شده است و مطمئن ترین راه برای دانلود این اپلیکیشن ها از این مسیر است.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید