یک درصد داروهای وارداتی، ۱۳ درصد ارزش ریالی بازار دارویی کشور را به خود اختصاص می‌دهد

رئیس سازمان غذا و دارو:

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه 99 درصد داروهای کشور در داخل تولید می شود، گفت: یک درصد داروهای وارداتی 13 درصد از ارزش بازار دارویی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری موج


دکتر سید حیدر محمدی اظهار داشت: امروز بخش بزرگی از دارو داروهایی در کشور وجود دارد که برخی از آنها داروهای شیمی درمانی هستند، بسیاری از داروهای ضد سرطان توسط شرکت های دارویی داخلی با کیفیت بالا تولید می شوند.

رئیس سازمان غذا و دارو وی افزود: طبق آمار سال 1402 یک درصد داروهای مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود که شامل همین یک درصد البته 13 درصد ارزش ریالی داروهای ما می شود و این نشان می دهد تحمیل هزینه های بالای تحویل این داروها از منابع خارجی.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بالغ بر 40 درصد تجهیزات پزشکی نیز در کشور تولید می شود، گفت: امروز شاهد تولید توموگرافی کامپیوتری، شتاب دهنده های خطی، ونتیلاتور، اکسیژن ساز، تجهیزات بیهوشی و … هستیم. اگرچه تمامی این ابزار و تجهیزات در سال‌های اخیر وارد کشور شده‌اند، اما تلاش می‌کنیم با سرعت بیشتری حرکت را برای افزایش عمق و کیفیت تولید تجهیزات، کالاها، ملزومات پزشکی و پزشکی دنبال کنیم.



آیا این خبر مفید بود؟