یک سطل ماست اعصاب ملت ایران را فشار داد

یک سطل ماست اعصاب ملت ایران را فشار داد

گزیده ای از واکنش برخی چهره های سیاسی و رسانه ای را در زیر می خوانید:

* حمید رسایی، نماینده سابق مجلس: دلیلی برای درگیری بر سر بی حجابی وجود ندارد. اولاً هیچ دلیل و نشانه ای وجود ندارد که نشان دهد درگیری آنها به دلیل بی حجابی است. ثانیاً هیچ دلیل و نشانه ای وجود ندارد که این مرد از رهبران معروبی یا بسیجی است. ثالثاً، با فرض اینکه موضوع درگیری، بی حجابی این افراد بوده باشد، قطعاً این فرد فرد مشهوری نیست، بلکه فردی جاهل و جاهل است که باید به خاطر این زشت و بد اخلاق و زشت متهم و محاکمه شود. رفتار – اخلاق. آخرین مرحله امر به معروف و نهی از منکر با توجه به حجاب که برای افراد عادی جامعه واجب است، انذار با زبان است. بیش از آن بر عهده دولت است.

* ملک شریعتی، نماینده مردم تهران در مجلس: امر به معروف و نهی از منکر; معمولاً زبان مودبانه و محترمانه پاسخی است که اکثریت مردم می پذیرند. بی ادبی، توهین و بی احترامی نتیجه عکس دارد که خوش بینانه ناشی از ناآگاهی و بدبینانه نتیجه نفوذ است. وظیفه دستگاه ها بررسی همه گزینه ها است.

* مهدی یزدانی خرم، روزنامه نگار: این مرد چهارگوش در سوپرمارکتی به دو زن حمله کرد و به دلیل “مو” رگش حرکت کرد و سطل ماست به سر این دو نفر مالید. این فیلم بارگذاری شده و در بسیاری از سایت ها قابل مشاهده است. از این گذشته، این تام شطرنجی تنها با از بین بردن “مو” و ایجاد ترس سعی در اثبات ناامیدی خود داشت. بی شک تحقیر جسم و تعرض به حریم خصوصی دیگران هیچ توجیهی ندارد و رد زخم های بر جای مانده از این حقیر بر روح این دو زن پر از زخم است.

* رضا سامی، روزنامه نگار: اتفاقی که برای مادر و دختر می افتد تقصیر ماست… تقصیر ماست!

* رسول اسدزاده، فعال رسانه ای: مرد خشمگین در مغازه ای به دلیل حجاب، ماست را به سر و صورت زن مالید تصویری گویا از معضلی که به چالش اصلی جامعه ایران در دهه پنجم انقلاب تبدیل شده است. .

* محسن برهانی، فقیه: اگر نهی از سوء نیت از مرحله زبانی خارج شود و به حیثیت، جان، مال، حریم خصوصی و حقوق مردم تضییع شود، آن عمل دیگر نهی از سوء نیت نیست، بلکه تخلف و جرم غیرقانونی است.

*احمد زیدآبادی، فعال سیاسی: برخی نهادها و افراد صاحب نفوذ با سیاسی کردن پوشش زنان و توصیه اقداماتی برای ایجاد تشنج اجتماعی در صدد برهم زدن جامعه هستند!

* احسان بداگی، خبرنگار: با همان منطقی که در نهایت تخم دزد تبدیل به دزد شتر می شود، پاشیدن ماست هم تبدیل به اسید پاشیده می شود.

* سیامک قاسمی، فعال رسانه ای: از ترکیب تورم، دلار و یک سطل ماست قطعا یک سطل دوغ درست نمی شود، بلکه دریای دوغ می شود! صحبت از ماست!

* آزاده مهتری، خبرنگار: درست در روزهایی که کشور در باتلاق بحران اقتصادی و تورم گرفتار شده و این باتلاق هر روز عمیق تر می شود، به جای اینکه به دور از انحصار، از منابع کشور و مطالبات اقتصادی خود را بخواهیم. ، با سطل ماست همدیگر را می زنیم!

واکنش برخی از کاربران در این رابطه را بخوانید:

* کاربری به نام مینا نوشت: بیانیه ای ارسال کرد; ماست خوردند…

* میشم یکی دیگر از فعالان توییتری نیز گفت: موضوع در سطل ماست!

* مهدی فعال اصولگرا در واکنشی متفاوت نوشت: دوقطبی تا کی؟ وی از ضرب و شتم یک زن محجبه در قم گفت. حرف از آبروریزی آن احمق مذهبی در مغازه ماست فروشی است. آقای مسئول نمیخوای بیای داخل؟ اگر بی حجابی خلاف قانون است، نیروی انتظامی باید اقدام کند.

* شیوا نیز در انتقاد از حمله به باخ دو زن بی حجاب می نویسد: آیا حجاب مردم با سطل ماست؟ نمونه کوچکی از تاریخ!

دیدگاهتان را بنویسید