یک سوال از حمید سوریان / من، بنا، جزینی، رضایی و … دارم. برای حل مشکلات باید پشت میز بنشینیم.

ساعت: 18:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794931

انتقاداتی به روند انتخاب کشتی وجود دارد

قهرمان المپیک 2012 لندن همه ما از محمد بنا و رسول جزینی گرفته تا امید نوروزی و کاسم رضایی و… باید سر یک میز بنشینیم و این مسائل باید حل شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ امید نوروزی قهرمان المپیک 2012 لندن درباره انتقاد شاگردان سابق محمد بنا از چرخه انتخابی تیم ملی گفت: جامعه انتظار دارد کشتی عادلانه باشد و هر تصمیمی بر اساس نظرات کارشناسی باشد، انتقاداتی به روند انتخابی وجود دارد. برای مبارزه، که من با آن موافق نیستم.

وی با انتقاد از چرخه انتخابی تیم ملی گفت: پیشنهاد مسابقه قهرمانی کشور و جام تختی خوب را دادم که خلاصه این دو مسابقه و نفرات اعزامی به جام جهانی پارسال در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی هستند. اولین انتخاب نهایی این بود که لباس ملی ما باشد. دید فنی سرمربی باید در یک یا دو وزن که فایترها خیلی نزدیک به هم باشند اعمال شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه مدال آوران کشتی فقط در مرحله آخر انتخابی تیم ملی باید حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: اکنون همه تیم های ملی باید از اولین مسابقه که مسابقات قهرمانی کشور است، رها شوند اما کسانی که مدال نگرفته اند باید وارد چرخه مسابقات شوند. جام تختی و مدال قهرمانان جهان در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی به مصاف هم خواهند رفت. در واقع اینگونه سه مسابقه مهم و پربار برگزار کردیم که به نفع مبارزه است و هم رسانه ها و هم بیشتر نوجوانان و جوانان جذب مبارزه می شوند.

قهرمان اسبق کشتی فرنگی با بیان اینکه انتخاب مربیان باید بر اساس یک پروسه مشخص باشد، گفت: معتقدم انتخاب دو مربی باید بر عهده سرمربی باشد، اما سه مربی دیگر باید با توجه به شرایط انتخاب شوند. چرخه مربیگری «از استان هایی که در تیم ملی کشتی گیر دارند باید مربی معرفی کنند تا مربی سازنده دیده شود، یعنی علاوه بر اینکه یک مربی تکراری است، مربی سازنده هم باشد.

علیرضا دبیر مشاور سابق غربی که در برنامه دایره طلایی حضور داشت در پایان گفت: از قهرمانمان دوست عزیزم نایب رئیس فدراسیون (حمید سورجان) سوال دارم که پاسخ دهد و می گوید استعفا می دهد. مبنای مربیگری تیم های جوانان و توضیح در مورد نفرات جدیدی که آورده اند؟ در ضمن همه ما از محمد بنا و رسول جزینی گرفته تا امید نوروزی و کاسم رضایی و… باید سر یک میز بنشینیم و این مسائل حل شود تا تیم ملی دچار مشکل نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید