یک مورد ادعایی آبله در قزوین شناسایی شد

شیوع آبله میمون در بیش از 20 کشور باعث نگرانی مقامات بهداشتی و ایالت ها شده است، اما راه هایی برای پیشگیری از این بیماری وجود دارد.

حسن هوبان، مدیر گروه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت:

وی گفت: آبله میمون یکی از بیماری های شایع بین انسان و حیوان است. پا دهان است.

مدیر بیماری های عفونی و غیر واگیر مرکز بهداشت کاسین با اشاره به فصل شیوع آبله مرغان گفت: یکی از اصلی ترین روش های تشخیصی که می توان در برابر آبله مرغان یافت این است که آبله میمون باعث تورم غدد می شود. لنفاوی می شود، اما در آبله مرغان نه.

خوبان گفت: دوره کمون آبله میمون یعنی. از لحظه عفونت در بدن تا شروع علائم معمولاً از یک هفته تا 14 روز است، اما می تواند بین 5 تا 21 روز متغیر باشد و تا زمانی که فرد این علائم را داشته باشد می تواند بیماری را به دیگران سرایت کند. .

وی ادامه داد: سیر آبله میمونی معمولا در یک تا سه روز گزارش می شود که بیمار پس از تب دچار بثورات پوستی می شود و اغلب در صورت و گاهی در دست ها، پاها و سایر نقاط بدن ظاهر می شود.

ما زیرساختی برای شناسایی ویروس آبله نداریم

مدیر گروه بیماری‌های عفونی و غیرواگیر مرکز بهداشت قزوین ادامه داد: در قزوین برخی از پزشکان به موارد مشکوک و اعلام کرده‌اند که خوشبختانه با بررسی‌ها و مراقبت‌های اپیدمیولوژیک تایید نشده است.

هوبان با بیان اینکه شهر قزوین در حال حاضر زیرساخت های تشخیص و تشخیص آبله میمون را ندارد، گفت: بیشتر آنها به تهران اعزام شدند.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از آبله میمون در قزوین گزارش نشده است اما این به معنای طبیعی بودن بیماری یا علائم آن نیست.

مدیر واحد بیماری‌های واگیر و غیرواگیر استان قزوین تاکید کرد: از شهروندان می‌خواهیم با توجه به استرس‌هایی که پیرامون بیماری‌های عروق کرونر وجود دارد، در بحث این بیماری به اصول اولیه پیشگیری از بیماری‌ها توجه جدی داشته باشند. اگرچه در حال حاضر نگرانی خاصی وجود ندارد، اما انتظار داریم اقدامات پیشگیرانه و توصیه های بهداشتی رعایت شود.

هوبان گفت: روش های پیشگیری از آبله میمون تقریباً مشابه روش های پیشگیری از بیماری کووید 19 از جمله رعایت بهداشت فردی به ویژه شستن دست ها با آب و صابون و مواد ضدعفونی کننده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آبله یک بیماری شایع در انسان و حیوان است

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک به ویژه در مکان های شلوغ یکی از مهم ترین مقاطع پیشگیری از ابتلا به آبله است، افزود: همچنین از آنجایی که آبله میمون یک بیماری شایع در بین انسان و حیوان است، به شهروندان توصیه می کنیم از تماس مستقیم خودداری کنند. با حیوانات.”

هوبان گفت: بیشتر نمونه ها از بثورات پوستی گرفته شده و پس از ارسال به آزمایشگاه، ایمنی آن مشخص می شود و خوشبختانه تاکنون هیچ یک از موارد ادعا شده تایید نشده است اما نتایج در حال بررسی است.

وی اذعان داشت: نگرانی نسبت به شیوع و عوارض در جامعه کم است، اما همچنان بر مراقبت های اولیه و پیشگیرانه، بهداشت فردی و شستن دست و صورت تمرکز می شود.

مدیر واحد بیماری های عفونی و غیر واگیر مرکز بهداشت قزوین ادامه داد: با تشخیص مثبت و تماس مستقیم با بیمار به ویژه از طریق ترشحات، جوش های پوستی و مخاطی و تنفس از راه بینی، احتمال انتقال وجود دارد.

هوبان در پایان با تاکید بر عدم تماس مستقیم با مظنونان گفت: از آنجایی که هم اکنون در فصل شیوع آبله مرغان هستیم، انتظار می رود به محض بروز علائم اورژانس، افراد مبتلا به تب و بثورات پوستی مراجعه کنند. نزدیکترین مجتمع مرکز بهداشت. “برای مراقبت های مورد نیاز خود یا بیمارستان های سطح شهر را ببینید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید