۲۵ هزار نفر در وزارت بهداشت، پذیرش می شوند

به گزارش خبرگزاری موج فارس به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بهرام عین اللهی، در آئین بهره برداری از بیمارستان حضرت امام حسین(ع) فسا که طی ارتباط تصویری با رئیس جمهور،به صورت همزمان با بیمارستان شهدای رستم انجام شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت و امنیت، به ویژه شهید حاج «قاسم سلیمانی» گفت: در دنیای امروز، با جهالت و ارتجاع مدرن مواجه و شاهد صحنه های دلخراش جنایات اسرائیل و جانفشانی های مردم فلسطین هستیم.

او با اشاره به تهدید سلامت و حیات کودکان فسلطینی، بر ضرورت ورود سازمان بین المللی حمایت از کودکان در این زمینه تاکید کرده و جنایات دمنشانه رژیم صهیونیستی و مدافعان آنان را در برابر مردم مظلوم فلسطین، محکوم کرد.

عین اللهی، مصداقی دیگر از این اقدامات علیه بشریت را تحریم ناجوانمردانه دارو و واکسن در دوران کرونا برشمرد و ادامه داد: با همه دشواری های دوران کرونا که به طور متوسط، با ابتلای روزانه حدود ۵۰ هزار بیمار، بستری حدود ۲۰ هزار بیمار و وخامت سلامت حدود هفت هزار بیمار در کشور همراه بود، کادر درمان با مجاهدت و جانفشانی، خدمت رسانی کردند.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به پیشرفت های کشور در عرصه سلامت و در شاخص هایی نظیر امید به زندگی، سلامت مادران، نوزادان و کودکان، همچنین پیشرفت های پزشکی و علمی در تمامی زمینه ها، این دستاوردها را نمودی از انقلاب شکوهمند اسلامی دانست.

مسوول ارشد حوزه سلامت کشور با تاکید بر توانایی کشور در عرصه قدرت نرم، بخش مهمی از موفقیت ملی در عرصه های مختلف را حاصل مردمی بودن امور خواند و تحقق پروژه ملی واکسیناسیون را از مصادیق این موفقیت عنوان کرد.

وزیر بهداشت+شهرستان فسا

عین اللهی در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت ارتقای سلامت در سطح جامعه، با کمک ترویج فرهنگ خودمراقبتی در زمینه هایی مانند پیروی از سبک زندگی سالم و تحرک بدنی پرداخت و از خانواده ها خواست تا در آموزش این اصول به فرزندان خود، سهیم شوند.

او مساله مهم امروز کشور را جوانی جمعیت عنوان کرد و از ائمه جمعه و مسوولان شهرستان خواست تا در این زمینه، به آگاهی بخشی عمومی بپردازند.

وزیر بهداشت همچنین از خیرین عرصه سلامت کشور برای توسعه مشارکت در ارتقای سلامت جامعه، دعوت به همکاری کرد.

عین اللهی در بخش دیگری از صحبت های خود به برنامه وزارت بهداشت برای توسعه نیروی انسانی حوزه سلامت کشور اشاره کرده و از برگزاری آزمون استخدامی برای پذیرش ۲۵ هزار نیروی جدید در این حوزه خبر داد.

او با ابراز امیدواری نسبت به رشد روزافزون جامعه دانشگاهی، تحقق این امر را مستلزم تلاش، اقدامات جهادی، نو و خلاقانه دانست و گفت: نه تنها در عرصه درمان، بلکه در عرصه تولید محصولات سلامت محور نیز باید تلاش مضاعف صورت گیرد.

در این آئین از خانواده های شکوهیان، شهید مدافع سلامت و محمدهادی رضایی شهید خدمت، همچنین خیرین عرصه سلامت و بنیاد علوی، به پاس مشارکت در تجهیز و بهره برداری از مرکز همودیالیز بیمارستان دکتر علی شریعتی در شهرستان فسا، تقدیر شد.

بیمارستان آموزشی تخصصی و فوق تخصصی ۱۸۴ تخت خوابی حضرت امام حسین (ع) با اعتباری به ارزش فعلی ۱۰۰۰ میلیارد تومان، با زیربنای ۱۶ هزار مترمربع، در چهار طبقه با هشت بخش تخصصی و ۶ اتاق عمل مجهز، امروز به بهره برداری رسید.

افتتاح فاز اول ۲۰ تختی مرکز همودیالیز رحمت بیمارستان دکتر شریعتی با ۴۲ تخت و با مشارکت خیرین سلامت حاج اصغر محبی نژاد، حاج حسین اله دادی و امیر رضا دری و با مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بنیاد علوی با اعتباری به ارزش فعلی ۲۱ میلیارد تومان به متراژ ۱۴۰۰ مترمربع در دو طبقه با ظرفیت طبقه همکف ۲۰ تخت و طبقه اول ۲۲ تخت؛ افتتاح ساختمان معاونت بهداشت، مرکز آموزش بهورزی و زنجیره سرما دانشگاه با اعتباری به ارزش فعلی ۷۰ میلیارد تومان با زیربنایی به متراژ ۴۳۰۰ مترمربع؛ افتتاح دانشکده و سلامتکده طب ایرانی با اعتباری به ارزش فعلی ۲۸ میلیارد تومان با زیربنایی به متراژ ۱۸۰۰ مترمربع و افتتاح دو پایگاه اورژانس جاده ای فدشکویه و دشت خانگلی- با اعتبار به ارزش فعلی ۵ میلیارد تومان و هر کدام  به متراژ ۲۰۰ مترمربع زیربنا، دیگر پروژه هایی بود که امروز با حضور وزیر بهداشت در فسا به بهره برداری رسید.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید