سه اولویت استخدامی وزارت بهداشت/ ۴۱ هزار نفر در مرحله اول منصوب می شوند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیف الله مرادی، مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت در تشریح آخرین وضعیت جذب و استخدام در وزارت بهداشت اظهار داشت: در بحث جذب نیرو در دو قسمت کار انجام می شود که یک قسمت آن تحول سازمان بود. وضعیت نیروهای فعال در دوران کرونا و بخش دیگر جذب نیروهای جدید برای مراکزی بود که اخیرا مورد بهره برداری قرار گرفته یا خواهند شد.

وی با بیان اینکه جذب نیرو برای مراکز توسعه یافته در مرحله بعدی است افزود: در این زمینه جلسات متعددی با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان و امنیت ملی مجلس و موضوع جذب و تحول تشکیل شد. نیروی انسانی در وزارت بهداشت در نظر گرفته شد.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت با اشاره به همکاری 53 هزار نفر در دوران بحران کرونا با وزارت بهداشت گفت: از این تعداد 18 هزار نفر در گروه شیردهی قرار داشتند که در آن زمان هیچ فردی تمایلی به حضور نداشت. بیمارستان ها و حتی مردم سرکار حاضر نشدند، این افراد فداکارانه در محل کار خود حاضر شدند و باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

وی گفت: در این زمینه مسئولان کشوری قول هایی دادند و مقام معظم رهبری نیز بر بحث جذب این افراد تاکید کردند و باید بدانیم که این افراد کارگر فصلی نیستند و مشاغل دیگری نیز وجود دارد که کشور به آن نیاز خواهد داشت. سازمان کار اداری در این خصوص تاکید کرد که قانونی وجود ندارد که افراد خارج از قانون و بدون آزمون را جذب کند.

مرادی تصریح کرد: در این راستا برای دریافت مجوز برای جذب مراکز جدید رفتیم و مقرر شد وزارت بهداشت پروژه هایی را که تا تاریخ 1402/06/31 آماده به کار می شود در اولویت قرار دهد، برای پروژه ها به 76 هزار نفر نیاز داریم. داریم . چون تعداد زیاد بود و باید بودجه برای این کار از قبل در نظر گرفته می شد. به همین دلیل جذب را به سه اولویت تقسیم کرده ایم، اولویت اول استخدام 41 هزار نفر برای پروژه هایی است که تا پایان سال اجرا می شود، اولویت دوم استخدام 22 هزار نفر برای سایر پروژه ها است. اولویت سوم استخدام 13000 نفر دیگر است که بر اساس توافق با سازمان برنامه و بودجه است.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: هنوز تعداد نهایی جذب نیرو مشخص نیست و امیدواریم جذب نیروهای قراردادی سریعتر انجام شود و امیدواریم به زودی این امر محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید