۲ روز مانده به کارخانه گلناز برای تعیین تکلیف واردات نفت انبار/ مشکلی برای تامین نفت استان کرمان نداریم.


ساعت: 16:10
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837288

معاون اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه نفت خام به استان رسیده و در حال فرآوری و بسته بندی است، گفت: مشکلات روغن خوراکی مورد نیاز مردم تا پایان هفته جاری برطرف می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از «راه آرمان»؛ هفتمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان با حضور مدیران و کارکنان استانی و بسیج اصناف در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد.

مهدی حسینی نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ابتدای هفتمین جلسه تنظیم بازار استان کرمان تاکید کرد: بازرسی از پالایشگاه های نفت استان کرمان با حضور نیروهای بسیجی انجام می شود و از نیروهای بسیجی درخواست می کنیم. مالکان برای تامین روغن مورد نیاز استان به کارخانه ها می روند.

حسین محرابی معاون اقتصادی استانداری کرمان نیز با بیان اینکه روغن خام توزیع شده به استان رسیده و در حال فرآوری و بسته بندی است، گفت: مشکلات روغن خوراکی مورد نیاز مردم تا پایان هفته جاری برطرف می شود.
حسین محرابی ادامه داد: بر اساس قانون تنظیم بازار کشور، هیچ استانی نمی تواند از ورود یا خروج کالا از استانی به استان دیگر جلوگیری کند، به استثنای استان ها و بازارچه های مرزی که بحث قاچاق یا بهداشتی است.

وی افزود: نمی توانیم مصوبه ای مبنی بر ممنوعیت کالا از استان کرمان به سایر استان ها داشته باشیم، اما می توان مجدانه کار کرد تا جایی که کالاهای مورد نیاز ابتدا در استان توزیع و سپس به استان های دیگر ارسال شود.

مشکل نفت به زودی حل می شود

محرابی تاکید کرد: به گفته نمایندگان کشور با توجه به واردات انجام شده مشکل نفت تا پایان هفته جاری حل می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: توزیع شکر در برخی از مراکز تعاون روستایی با صف های طولانی مواجه است که این موضوع نیاز به بررسی دارد و در صورت نیاز به تخصیص سهمیه های بیشتری برای حل این مشکل باید در محل قرار گیرد. در دستور کار قرار دارد.

محرابی گفت: بر اساس گزارش هایی که به دست ما رسیده توزیع عادلانه کالاهای اساسی از طریق فروشگاه های زنجیره ای بهتر از خرده فروشی ها به دست مردم می رسد و علت این اختلال نیاز به بررسی دارد.

انبار 20000 تن گندم وارداتی و خرید 100000 تن گندم جنوب


داریوش ماهری همچنین به وضعیت آرد و ماکارونی اشاره کرد و گفت: اخباری مبنی بر قیمت و وضعیت بازار به طور مرتب از طریق رسانه ها منتشر می شود، اما در مورد خرید استان در گندم زار ما تاکنون 100 هزار تن گندم مرغوب از جنوب استان کرمان 20000 تن گندم وارداتی خریدیم و در انبار داریم.

وی ادامه داد: خرید گندم ادامه دارد و مشکلی برای ذخیره سازی نداریم.

ماهری تاکید کرد: نرخ خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 80 هزار تن گندم خریداری شده بود، 20 درصد افزایش داشته است.

ماهری اذعان داشت: تمام 2 هزار تن سهمیه شکر ماه مبارک رمضان در شمال و جنوب استفاده شده است و سهمیه 2000 تنی جدید از دشت های نیشکر خوزستان به استان بارگیری می شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون در زمینه تامین شکر و برنج با مشکل مواجه نشده ایم.

در پایان ابوالقاسمی معاون بازرگانی وزارت صمت در کرمان گفت: در حال حاضر وضعیت روغن باقی مانده در کارخانه گلناز در انتظار تایید سازمان غذا و دارو است که به سرعت تصفیه و توزیع می شود. به محض تایید روغن وارداتی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید