۳۱ درصد از راه‌های این استان بر اثر عبور بارهای بیش از حد استاندارد نیاز به بهسازی سنگین دارند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین:

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت:۳۱ درصد از راه‌های این استان بر اثر عبور بارهای بیش از حد استاندارد و تردد خودروهای حامل مواد معدنی نیاز به بهسازی سنگین دارند.



به گزارش خبرگزاری موج قزوین،جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در نشست بررسی آخرین وضعیت بهسازی راه‌ها و ارتقای ایمنی و عملکرد گشت‌های کنترل دروازه‌ای که با حضور یعقوب دادگر معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد، با اشاره به آماری از وضعیت جاده‌ها، طول کل راه های استان را ۶هزار و ۷۰۵کیلومتر عنوان کرد و گفت: به طور میانگین روزانه ۸۸۶هزار  و ۷۰۳ تردد خودرو در راه های این استان ثبت می شود.

وی افزود: ارزش سرمایه ای راه های قزوین ۳۰ هزار میلیارد تومان است و ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری آن مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: سهم قزوین نسبت به کل متوفیات ناشی از تصادفات در کشور، دو درصد بوده و از سال ۸۵ روند کاهشی را در زمینه تلفات رانندگی داشته تا جایی که امسال نیز از نظر روند کاهش فوتی‌ها در بین سه استان نخست کشور قرار گرفت.

حق‌لطفی با اشاره به ارزیابی انجام شده از روسازی شبکه راه‌های شریانی این استان طی سال گذشته گفت:۳۱ درصد از راه‌های این استان بر اثر عبور بارهای بیش از حد استاندارد و تردد خودروهای حامل مواد معدنی نیاز به بهسازی سنگین دارند.

وی با اشاره به موضوع تخلفات مربوط به حمل بار بیش از حد استاندارد و عبور خودروهای حامل مواد معدنی بدون بارنامه در جاده های استان گفت:در یک بررسی که با همکاری پلیس راه استان در خصوص خسارت عبور خودروهای معادن به جاده های استان انجام شد راه ۴۷ درصد از ۷۲روستایی که در مسیر معادن قرار داشتند تخریب شده و برای جبران خرابی همین میزان راه ۱۲۰۰میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید