۴۰۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و عمرانی در کردستان/ فعالیت ۳۳ تیم ورزشی کردستان در لیگ برتر کشور

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان:

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: به مناسبت هفته تربیت بدنی، ۴۰۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و عمرانی در کردستان برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری موج کردستان،آمنه غلام‌ویسی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۶ پروژه عمرانی شامل پیست اسکی در شهرک زاگرس سنندج و ۵ سالن چمن مصنوعی در روستاهای استان در هفته تربیت بدنی افتتاح خواهد شد که در جهت بهره‌برداری از پروژه‌ها به اعتباری افزون بر  ۱۰میلیارد تومان نیاز است.

وی افزود: همایش کوهپیمایی، مسابقات پیامکی، مسابقات ورزشی، دیدار با خانواده‌های ورزشکاران و خانواده‌های شهدای ورزشکار از جمله برنامه‌های هفته تربیت بدنی به‌شمار می‌آید.

وی یادآور شد: به مناسبت هفته تربیت بدنی ۴۰۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و عمرانی در کردستان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان، به جذب اسپانسر ورزشی در استان کردستان پرداخت و بیان کرد: شرکت پنجره آسمان و لاستیک بارز کردستان به‌عنوان اسپانسر از تیم بسکتبال بانوان حمایت شده که آغاز بسیار خوبی در حوزه توسعه ورزش در استان است.

غلام ویسی، میانگین سرانه ورزشی استان کردستان را ۰/۷۰ متر عنوان و تصریح کرد: تعداد ۳۰ پروژه عمرانی در سطح استان وجود دارد که شامل سالن ۱۲۰۰ نفری بانه و خوابگاه ۲۰۰ نفره سقز با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد است که با سفر دوم رئیس‌جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود:ج مجموعه ورزشی حسن‌آباد سنندج و خوابگاه ۴۰۰ نفری در شهر سنندج با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در سال آینده افتتاح می‌شود.

به‌گفته سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان، سال آینده قرارگاه سازندگی تعداد ۱۰۰ زمین چمن مصنوعی را به اداره کل ورزش و جوانان کردستان اختصاص می‌دهد و قرار بر این است جهت بهره‌برداری آنها  ۳۰ درصد اعتبارات را پرداخت کند.

غلام ویسی در ادامه سخنان خود گفت: ۳۳ تیم ورزشی کردستان در لیگ برتر کشور فعالیت دارند که ۱۲ تیم را بانوان و 11 تیم را آقایان تشکیل می‌دهند.ِ



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید