۷ میلیون دانش آموز معلم تربیت بدنی ندارند


ساعت: 12:47
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905506

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: با وجود اینکه 30 هزار معلم ورزش داریم اما برای حدود 7 میلیون دانش آموز کمبود معلم ورزش داریم. این هفت میلیون دانش آموز عمدتاً برای دوره ابتدایی هستند و در دوره اول و دوم متوسطه با چالش جدی مواجه نیستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ستاری فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیاری از دانش آموزان با اشتیاق از ورزش لذت می برند، گفت: دانش آموزان با ورود به مدرسه به دنبال معلم ورزش می گردند و از حضور در مدرسه خوشحال می شوند.

وی افزود: دانش آموزان ما به این مهم علاقه مند هستند و ورزش فرصت مهمی برای انتقال مفاهیم و ارزش های زندگی به دانش آموزان و نهادینه سازی مهارت های زندگی است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش رشد اجتماعی، جامعه پذیری، رشد عاطفی دانش آموزان و مزایای سلامت محور را از جمله نکاتی عنوان کرد که از طریق معلمان تربیت بدنی به دانش آموزان منتقل می شود و خوشبختانه در این سال ها ورزش مورد توجه جدی قرار گرفته است.

ستاری فرد همچنین به ارتقای سطح کیفی مسابقات ورزشی در مدارس اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه 30 هزار معلم ورزش داریم اما برای حدود 7 میلیون دانش آموز کمبود معلم ورزش داریم. این هفت میلیون دانش آموز عمدتاً برای دوره ابتدایی هستند و در دوره اول و دوم متوسطه با چالش جدی مواجه نیستیم.

و ادامه داد: کمتر مدرسه ای است که کلاس تربیت بدنی را به معلمان غیرمتخصص واگذار کند اما باز هم چنین اقدامی صورت می گیرد. زیرا در یک حوزه آموزشی ممکن است معلم بدنی نداشته باشیم که آن درس را بخواند.

ستاری فرد در نشستی در برنامه رادیویی گفت: تربیت بدنی یکی از دروسی است که معلم باید بالاتر از دانش آموزان باشد زیرا مسئولیت مدنی دارد و فعالیت ها به گونه ای است که معلم باید دانش آموزان را کنترل کند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال های اخیر تلاش هایی برای توانمندسازی معلمان برای آموزش تربیت بدنی انجام شده است، افزود: سازمان اداری و سازمان استخدامی محدودیت هایی را پیش بینی کرده اند که باید راهکار دیگری در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید