آغاز بررسی رتبه بندی معلمان در دولت از امروز / تربیت دانش آموز معلم از ترم هفتم در مدارس


زمان: 09:18
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837401

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بررسی رتبه بندی معلمان در کمیسیون تخصصی دولت از دوشنبه 20 اردیبهشت ماه گفت: برای جبران کمبود معلم، دانشجو معلمان از ترم هفتم به کلاس های درس می روند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت رتبه بندی معلمان گفت: اکنون با روی کار آمدن دولت انقلابی با وجود ناقص بودن قوانین رتبه بندی معلمان در اواخر دولت قبل، اعمال رتبه بندی مد نظر قرار گرفته است. . .

وی با بیان اینکه آیین نامه رتبه بندی معلمان اولین احکامی است که با معلمان به اشتراک گذاشته می شود، گفت: معلمان باید بر اساس این آیین نامه رتبه بندی دارای صلاحیت های عمومی و تخصصی باشند که برای آن سیاست تشویقی داریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ضوابط رتبه بندی معلمان از 30 شهریور 1400 در نظر گرفته می شود و به همین دلیل وام 38 میلیارد تومانی در نظر گرفته شد.

نوری درباره کمبود معلم گفت: 970 هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته داریم که این تعداد منهای تعداد معلمان غیررسمی در مراکز غیردولتی، موسسات باز و مربیان مهدکودک است.


رشد جمعیت دانش آموزی

وی افزود: برای تامین نیروی کار باید مولفه های موثر زیادی را در نظر بگیریم که مهم ترین آن رشد جمعیت است. ما تا سال 90 رشد دانشجویی داشتیم و از آن به بعد شاهد افزایش تعداد دانشجویان بودیم.»

نوری با اشاره به اینکه نرخ رشد جمعیت در برخی استان ها بالاست، گفت: در کنار رشد جمعیت دانش آموزی باید به تربیت معلمان نیز توجه شود. در سال های گذشته به طور متوسط ​​40 هزار بازنشسته داشتیم و سهم تربیت معلم 15 هزار نفر است.


افزایش پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان به 50 هزار نفر

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جبران کمبود با روش هایی مانند استفاده از کادر آموزشی، تغییر وضعیت کارکنان و… افزود: دوبرابر شده و ظرفیت باید به 50 هزار نفر برسد، مردم در حال رسیدن هستند.


استفاده از فضای دانشگاه پیام نور

نوری ادامه داد: برای جلوگیری از ورود افراد بی سواد به تربیت معلم، مقرر شد دانشجو معلمان دوره کارآموزی خود را در کلاس ترم هفتم به پایان برسانند و به این ترتیب کمبود 20 هزار معلم جبران شود که با دانشگاه پیام تفاهم نامه ای داشتیم. نور برای تامین فضای آموزشی برای بهره گیری از ظرفیت رایگان این دانشگاه.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر طی دو سال افزایش 100 درصدی جذب دانشجو داشته باشیم دانشگاه فرهنگیان به کانون تربیت نیروی انسانی تبدیل می شود.


محتوای مباحث علمی در کتاب درسی گنجانده شود

نوری در خصوص محتوای کتاب های درسی با بیان اینکه همه انتظار دارند آموزش و پرورش مطالب زیادی را وارد کتاب های درسی کند، گفت: این تا زمانی است که کتاب درسی چارچوب داشته باشد و برنامه درسی به گونه ای باشد که دیوار بین جامعه و مدرسه برداشته شود. “؛ کتاب های درسی پس از سند تحول بنیادین دستخوش تغییرات اساسی شده اند، اما برخی از مسائل باید تغییر کند و برخی موضوعات جدید مانند شعار امسال مقام معظم رهبری در دوره های مربوطه مدیریت مسئله دانش آموزی گنجانده شود.

وزیر آموزش و پرورش به رمزنگاری کتب درسی به عنوان نمونه ای از به روز رسانی کتاب های درسی اشاره کرد و گفت: ورودی جدی برای توزیع 150 میلیون کتاب در زمان مناسب داشتیم. سال گذشته هنوز برخی از کتاب های هنری پس از مدرسه به دست دانش آموزان نرسید. اما ما سعی می کنیم کتاب های سال تحصیلی آینده را به موقع تهیه کنیم.


ساخت مدارس ترکیبی

نوری همچنین به موضوع فضای آموزشی در مدارس اشاره کرد و با تاکید بر معماری بوم محور گفت: برخی کشورها مدارس آینده را طراحی می کنند اما از دیدگاه دانشمندان به تلفیق فضای مدرن و سنتی توجه می شود. سفارش روزانه


رشد دانش آموزان و کمبود مدارس

وی در خصوص کمبود مدارس افزایش جمعیت دانش آموزی را عامل این مشکل دانست و گفت: خیرین در تامین فضای آموزشی سهم 50 درصدی داشتند و به سمت تکمیل مدارس نیمه تمام پیش می رویم البته. 100 هزار میلیارد تن برای ایجاد فضای آموزشی مناسب نیاز است. ما داریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: وجود مدارس در کپر برای دانش آموزان عشایری حائز اهمیت است زیرا لازمه شرایط زندگی آنهاست. تعدادی مدرسه هم داریم که ستاد فرمان امام قول حذف آنها را داده است.»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید