1100 دانش آموز فقیر در آغوش معلم ثریا/ همت کردستان او را در بین 10 معلم برتر جهان قرار داد

به گزارش راه دانا به نقل از کُردتودی، ثریا مطهرنیا نام معلم واقعی است، فردی که تمام زندگی خود را وقف شاگردانش کرده است تا بتواند در این روزهای سخت زندگی مرهمی درد آنها و خانواده هایشان باشد.

معلمی که برخلاف وظیفه اش تمام عمرش را در راه شاگردانش گذرانده است، کسی که با دل خوبش توانسته گوشه ای از غم کودکان بیمار را بزداید.

این شیرزن اهل منطقه گروس با شناسایی دانش آموزان بیمار و نیازمند در این شهر، با کمک خیرین و تلاش شبانه روزی خود، روزنه ای برای درمان درد کودکان ایجاد کرده است.

تحسین ایثارگرانه معلم شیرده بی سرپرست، شناسایی کودکان و دانش آموزانی است که به بیماری های صعب العلاج مبتلا هستند و خانواده هایشان به دلیل کمبود منابع مالی نمی توانند برای درمان فرزندانشان اقدام کنند.

644be7ad 08b8 40f8 a062 9f881d67c523 خبر خاکستری

تنها آرزوی من تحقق وعده های مسئولان برای کمک به کودکان لاعلاج است

معلم فداکار بیجاری به کُردتودی گفت: از روزی که برای خدمت به روستاهای بیجار قدم گذاشتم، احساس عجیبی دارم که دانش آموزان این روستا با همه دانش آموزان دیگر تفاوت های اساسی دارند.

وی گفت: زمانی که در روستاهای بیجار بودم و سارا اولین فرزند بیمار روستای همایون را شناسایی کردم، توانستم سایر کودکان بیمار را شناسایی کنم و این توفیق بزرگی است که خداوند به من داده است.

بهترین معلم جهان با تاکید بر اینکه احساس مسئولیت در قبال کودکان و مدرسه هدف اصلی ام است، افزود: تاکنون 1100 دانش آموز فقیر را در روستاهای بیجار شناسایی کرده ام که 270 نفر از آنها بیمار و مابقی تحت پوشش هستند. از موسسه خیریه مهر آفرین گروس که موسس آن است.

ایجاد شغل برای زنان روستایی

مطهرنیا در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: یکی از کارهای دیگری که در روستاهای محل کارم انجام دادم ایجاد شغل برای زنان آن روستا با ایجاد درکلی بود.

وی افزود: پرهیز از تجمل گرایی، پرهیز از اسراف، استفاده از تولیدات بومی و توجه به تولیدات بومی از مهمترین راهکارهای دستیابی زنان به اقتصاد مقاومتی است.

این کارآفرین بیجاری ادامه داد: با خرید پیاز زعفران موفق به پرورش و جمع آوری این محصول در مدرسه محل تحصیل خود در روستای چسمه کوره بیجار شدم که برای مدرسه درآمدزایی دارد.

این بانوی موفق بیجاری در ادامه فعالیت اقتصادی خود بیان کرد: بیکاری یکی از مشکلات اساسی جوانان شهرستان بیجار است. من این کارگاه را ایجاد نکردم.

ef7e14a4 e1c6 4cf1 9f67 2c7607b79759 خبر خاکستری

سعی می کنم تا جایی که بتوانم روستاهای بیجار را محروم کنم

معلم برتر دنیا با تاکید بر اینکه از اولین روز خدمتم در روستا معلم بوده ام، گفت: زمانی که مجرد بودم تابستان سه ماه به خانه نرفتم و سعی کردم مدرسه را بازسازی کنم، یک مدرسه بسازم. نمازخانه و مسجد روستا . .

ثریا مطهرنیا که در رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل تحصیل می کند، امسال از سوی یونسکو به عنوان یکی از 10 معلم برتر جهان معرفی شد.

مطهرنیا 26 سال در روستاهای حاشیه کردستان خدمت کرده و سالها معلم روستای حسن تیمور بیجار بوده است. برای سلامتی شاگردان بیمارش فداکارانه تلاش می کند.

دیدگاهتان را بنویسید