ارتباط سیستمی بین دانش آموز و معلم؛ راهکاری برای ادامه مشکلات آموزشی بین نسلی

ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1799930

حجت الاسلام زارع گفت: ارتباط سیستمی دانشجو با استاد پس از فارغ التحصیلی یکی از راهکارهای تداوم مشکلات تربیتی و اخلاقی بین نسل هاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، مسئول دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد یزد صبح امروز در نشست هم اندیشی کانون های بسیج دانشگاه یزد که با حضور مسئولان بسیج کشوری برگزار شد. دانشگاه آزاد اسلامی یزد در زمینه ورود به مباحث معرفتی، اخلاقی و رفع شبهات جامعه دانشگاهی اعلام کرد.

حجت‌الاسلام حسن زارع ضمن خیر مقدم به اساتید و مسئول بسیج اساتید کشور گفت: با توجه به درس‌های تربیتی، اخلاقی و آموزش باورهای دینی نسل جوان، به نظر می‌رسد بستری بهتر از تربیت دانشجو و معلم وجود نداشته باشد. ، تا زمانی که رابطه دانشجو و استاد مستمر نباشد.

وی ایجاد ارتباط سیستماتیک بین دانشجویان و اساتید پس از فارغ التحصیلی را راهکاری برای تداوم مسائل تربیتی و اخلاقی بین نسل ها معرفی کرد و افزود: دانشجویان دانشگاه آزاد درخواست و توصیه کردند که خروجی دانشگاه آزاد اسلامی مانند حوزه علمیه باشد.

دفاتر مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی یزد با قرائت آیه 54 سوره مبارکه الله، کسانی که معتقدند من یرتد منکم به عنوان دینه فسوف بسیار طولانی مدت بقوم یحبهم ویهبونه زله علی علی ژ از الکافرین یجاه الله لومت. لیم معنای این آیه این است: مؤمنان متواضع و متواضع و کافران مغرور و قدرتمند را (در راه پیروزی اسلام) تشویق کنید تا در کار خدا تلاش کنند و (در راه دین) از سرزنش و سرزنش کسی نترسند. این سخاوت خداست که به هر که بخواهد عطا می‌کند و خداوند گشایشگر و داناست.

حجت الاسلام زارع، بسیج اساتید را یکی از مصادیق آیه 54 سوره مائده عنوان کرد و افزود: انتظار می رود اساتید ابتدا خود را به علم، اخلاق و زیبایی باطن مجهز کنند و سپس وارد این عرصه شوند.

وی از اجرای طرحی معروف و معرفتی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد خبر داد و گفت: طرح های اندیشه تمدنی و تاریخ تمدن سازی از یک سال گذشته آغاز شده و موفقیت خود را در دانشگاه آزاد در این راه نشان داده است. توسعه این طرح در تمامی دانشگاه های کشور.

مسئول دفاتر مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: اجرای این طرح منوط به تداوم آن است چرا که تاکنون آثار بسیار زیادی داشته است.

حجت الاسلام زارع ادامه داد: جلسات این طرح به صورت هفتگی و با تحقیق و بحث اعضای گروه همراه است.

وی ابراز امیدواری کرد که ادامه این طرح گامی موثر در زمینه ورود به معضلات اخلاقی و معرفتی و ایفای رسالت علمی در زمینه شبهات زدایی در جامعه دانشگاهی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید