10 ترفند ساده برای کاهش مصرف سوخت خودرو

10 ترفند ساده برای کاهش مصرف سوخت خودرو

با انجام موارد زیر می توانید مصرف سوخت خودروی خود را کاهش دهید.

انجام خدمات تعمیر و نگهداری خودرو

چراغ چک موتور را نادیده نگیرید. موتورهای جدید با سیستم های کامپیوتری پیشرفته کار می کنند. حتی اگر خودرو خوب کار کند، مشکل سنسور می تواند مصرف سوخت خودرو را افزایش دهد. همچنین فیلترهای سوخت و هوا را به طور مرتب تعویض کنید. ترمزهای چسبنده و فرمان نامناسب نیز باعث افزایش مقاومت غلتشی و در نتیجه مصرف سوخت می شود.

لاستیک های خود را باد نگه دارید

این نکته را می توان بخشی از خدمات تعمیر و نگهداری خودرو دانست، اما باید به صورت جداگانه به آن اشاره کرد زیرا اغلب نادیده گرفته می شود. اگر فشار باد لاستیک فقط یک psi کمتر از سطح صحیح باشد، مصرف سوخت را 0.4 درصد افزایش می دهد. بهتر است به جای باد کردن لاستیک به حداکثر میزان درج شده روی آن، به دستورالعمل های سازنده خودرو در این زمینه توجه کنید.

از جانب از شر پوندهای اضافه خلاص شوید

برداشتن همه صندلی های خودرو به جز صندلی راننده برای موفقیت در مسابقات درگ ضروری است، اما به طور کلی هر خودروی سبک سوخت کمتری مصرف می کند. اگر وسایل اضافی زیادی در ماشین دارید، آن را در جای دیگری ذخیره کنید زیرا هر چه ماشین سنگین‌تر باشد، سوخت بیشتری مصرف می‌کند.

سیستم تهویه مطبوع را خاموش کنید

این می تواند برای کسانی که در مناطق گرم زندگی می کنند دشوار باشد. نیروی کمپرسور تهویه مطبوع توسط موتور تامین می شود و بخشی از مصرف سوخت به این کار اختصاص می یابد. البته خاموش کردن تهویه مطبوع و پایین کشیدن شیشه ها نیز به دلیل مسائل آیرودینامیکی باعث افزایش مصرف سوخت می شود. در عوض می توان از آفتابگیر برای خنک کردن خودرو در طول روز استفاده کرد. علاوه بر این، اکثر سیستم های کنترل تهویه دارای یک دریچه غیرفعال هستند که هوای بیرون را بدون استفاده از سیستم تهویه مطبوع به داخل کابین هدایت می کند.

اهمیت آیرودینامیک – باز کردن محفظه بار

دلیل مهمی وجود دارد که خودروسازان درباره ضریب درگ آخرین مدل های الکتریکی خود صحبت می کنند. آیرودینامیک بهتر به معنای قدرت کمتر مورد نیاز برای غلبه بر مقاومت هوا و در نتیجه مصرف سوخت کمتر است. اگر ماشین یا شاسی بلند شما دارای قفسه سقفی است، در صورت عدم استفاده آن را باز کنید یا محموله اضافی را در جای دیگری ذخیره کنید.

زیاده روی نکنید

احتمالاً قبلاً این را شنیده اید، اما ارزش تکرار دارد. بهترین راه برای رانندگی، رانندگی آهسته و روان با دریچه گاز سبک است. رعایت محدودیت سرعت یا رانندگی با سرعت کمی کمتر از حد مجاز، مصرف سوخت خودرو را بهینه می کند.

رفت و آمد خود را برنامه ریزی کنید

دلیل خوبی وجود دارد که شرکت ها پول زیادی را برای تدارکات خرج می کنند. به عنوان مثال، اگر بتوانید مسیری را برای رانندگی روزانه خود انتخاب کنید که مسافت پیموده شده شما را یک مایل کاهش دهد، در مصرف سوخت بسیار صرفه جویی خواهید کرد. بازدید از مناطق پرتردد در ساعات کم بار قطعا به این امر کمک می کند.

برای توقف کوتاه خودرو را خاموش نکنید

هنگام توقف در چراغ راهنمایی یا سایر موقعیت های ترافیکی خودرو را خاموش نکنید. این برای خودروهای دارای سیستم روشن و خاموش خوب است اما برای خودروهایی که مجهز به این سیستم نیستند باعث سایش قطعات می شود.

از بنزین با درجه اکتان صحیح استفاده کنید

قیمت سوخت در بالاترین حد خود قرار دارد و بنزین با اکتان بالا گرانتر از انواع دیگر است. ممکن است وسوسه شوید که یک سوخت با اکتان پایین انتخاب کنید، اما همیشه بهتر است از عدد اکتان توصیه شده توسط سازنده خودرو استفاده کنید. استفاده از بنزین با اکتان بالا لزوماً منجر به مصرف بهینه سوخت نمی شود، اما استفاده از بنزین با اکتان کم می تواند برای شما مشکل ایجاد کند زیرا کامپیوتر موتور زمان جرقه زنی را با توجه به سوخت مصرفی تنظیم می کند و این می تواند منجر به افزایش مصرف سوخت شود.

موتور را در دورهای خیلی کم کار نکنید

نگه داشتن موتور در سرعت بسیار پایین و رانندگی در حالت خنثی می تواند به آن آسیب برساند. رانندگی آرام و روان نقش مهمی در مصرف بهینه سوخت دارد. در مورد فورد موستانگ قدیمی یا جدیدترین تویوتا پریوس هیبریدی هم همینطور است.

دیدگاهتان را بنویسید