10 میلیارد تومان; سهم نفت در جنگل های زاگرس


ساعت: 19:05
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896722

مدیر نظارت بر پروژه های عمرانی شرکت ملی نفت خبر داد؛

مشاور وزیر نفت و مدیر نظارت بر پروژه های عمرانی شرکت ملی نفتکش گفت: 10 میلیارد تومان برای مبارزه با آفات در جنگل های بلوط زاگرس در حیطه مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت اختصاص یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در روزهای اخیر با فرسودگی جنگل‌های بلوط زاگرس، بار دیگر بحث مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در قبال جنگل‌های این منطقه نفت‌خیز مطرح شده است.

در حال حاضر بخش قابل توجهی از این جنگل‌ها درگیر آفات هستند و برای نجات جنگل‌های بلوط زاگرس نیاز به اقدام عاجل است.

اهمیت این جنگل ها به این دلیل است که حدود 50 درصد معیشت مردم منطقه به محصولات جانبی جنگل های بلوط و کشاورزی بستگی دارد. همچنین از نظر اکولوژیکی و اکولوژیکی این جنگل ها نقش مهمی در غرب کشور دارند.

برای شفاف سازی عملکرد وزارت نفت در قبال مسئولیت های اجتماعی در کهگلویه و بویراحمد به سراغ مشاور وزیر نفت و مدیر نظارت بر طرح های عمرانی شرکت ملی نفت رفتیم.

بابک دارابی با بیان اینکه در مجموع 421 میلیارد تومان برای مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت در استان کهگله و بویراحمد و مصوبات سفر رئیس جمهور تخصیص داده شد، گفت: در این راستا 421 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. علاوه بر این میزان هزینه های ما در دولت سیزدهم 43 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است.

وی افزود: از سر فصل های بسیار مهمی که این اعتبارات در آن گنجانده شده می توان به پروژه های راه و شهرسازی با اعتبار 190 میلیارد تومان، بحث علوم پزشکی و بهداشت و درمان با 45 میلیارد تومان، ورزش و جوانان با 46 میلیارد تومان اشاره کرد. نوسازی مدارس با 29 میلیارد تومان میلیارد تومان و طرح هادی روستا 25 میلیارد تومان بود.

مشاور وزیر نفت ادامه داد: بر اساس مصوبات سفر رئیس جمهور 60 میلیارد تومان در حوزه وزارت آب و نیرو در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این سوال که رقم دقیقی برای احیای جنگل های بلوط زاگرس پیش بینی شده است؟ وی بیان کرد: از آنجایی که پروژه های زیست محیطی و حفاظت از جنگل های زاگرس برای همکاران صنعت نفت اهمیت زیادی داشت، 10 میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته شد و هنوز پرداخت نشده است.

دارابی در خاتمه گفت: امیدواریم با این اقدام گام موثری در جهت رفع خسارات وارده به جنگل های زاگرس برداشته باشیم و موضوع مبارزه با آفات با جدیت بیشتری پیگیری شود.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید