10 میلیون تومان سهام عدالت بین بازماندگان تحت حمایت تقسیم می شود


ساعت: 15:47
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894164

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در گام اول اولویت با گروه اول یعنی. بازماندگان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به ازای هر نفر ۱۰ میلیون تومان از سهام شرکت های دولتی توزیع می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احسن خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: بر اساس قانون بودجه سال جاری دولت موظف است دو دهم بازماندگان کم درآمد شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد و مددکاری اجتماعی را توزیع کند که این امر انجام خواهد شد. تا پایان سال.

وی گفت: در قانون بودجه سال 1401 دو وظیفه بر دوش دولت گذاشته شده است، یکی اینکه بازماندگان تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی که بازمانده اند باید سهام عدالت و … را دریافت کنند. دوم اینکه سایر بازماندگان گروه ششم کم درآمد که سهام ندارند و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند باید سهام بگیرند.

خاندوزی تصریح کرد: در گام اول اولویت با گروه اول است، یعنی بازماندگان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و باید به آنها سهام اختصاص یابد. شورای دولت مستقر است و باید 10 میلیون تومان از سهام شرکت دولتی را بین 3 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که فاقد سهام هستند، تقسیم کند.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: دسته دوم افرادی از دهک ششم جامعه با درآمد پایین هستند که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند و سرمایه سهام عدالت به آنها اختصاص نمی یابد.

به گفته وی، بر اساس یک برآورد، دولت 130 هزار میلیارد تومان به صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و تامین اجتماعی بدهکار است که امسال باید بدهی خود را پرداخت کند و پس از آن مشخص می شود که چقدر از ذخایر دولت باقی می ماند. و از مابقی این سهام برای تعیین نقش بازماندگان 6 دهم درآمد باید سهام سرمایه تقسیم شود.

دیدگاهتان را بنویسید