100 فروند لنج سنتی در بنادر غرب هرمزگان غربالگری شد

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: طرح بازرسی 100 لنج موتوری سنتی ترانزیتی در بنادر غرب این استان به منظور ارتقای سطح ایمنی شناورهای سنتی و عملیات تخلیه و بارگیری انجام شد.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اظهار داشت: با اجرای این طرح سطح ایمنی شناورهای سنتی از نظر در دسترس بودن گواهینامه ها و مدارک، ایمنی، سطح دانش و مهارت شناورها ارتقا می یابد. خدمه، نوع مدیریت کشتی، وضعیت ساخت و تجهیزات کشتی، وضعیت تعمیر و نگهداری، تاریخچه تصادفات یا نزدیک به تصادف ارزیابی شده؛ میزان خطرات و حوادث ناشی از فعالیت شناورهای سنتی در غرب هرمزگان 90 درصد کاهش می یابد.

وی در ادامه گفت: در روند اجرای این طرح، تمامی شناورها بر اساس سه سطح غربالگری با رنگ های سفید، خاکستری و مشکی هستند که هر رنگ نشان دهنده امتیازی است که شناور در فرآیند ارزیابی کسب کرده است. این طرح با هدف ارتقای سطح ایمنی شناورهای سنتی و فعالیت شرکت های خان کاران، تعاونی لنجداران و بارچینی بر روی شناورهای سنتی آغاز شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان تصریح کرد: کشتی های مذکور بر اساس چک لیست های تهیه شده به صورت دوره ای مورد بازرسی قرار گرفته اند و با توجه به دسته بندی کشتی ها برنامه ریزی و بازرسی های تکمیلی تا حصول ایمنی و کاهش تصادفات مورد نظر انجام و پیگیری می شود. .

وی با اعلام اینکه تاکنون 2 فروند شناور سنتی موفق به کسب امتیاز لازم نشده و در حد سیاه باقی مانده اند، خاطرنشان کرد: تا رفع نواقص و ارزیابی مجدد از ادامه فعالیت و ورود این شناورها به فهرست بارگیری و سفر جلوگیری می شود.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها